پیشوا- مردم شهرستان پیشوا در جنوب شرق استان تهران از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی بی بهره اند و این در حالی است، که ۱۳ سال پیش کلنگ ساخت بیمارستان در این شهرستان به زمین خورد.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷ 10 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، ۱۸ آذرماه ۹۶ بود که گزارشی با عنوان «ساخت بیمارستان پیشوا اندر خم یک کوچه / کلنگ زنی ۹ ساله شد» روی خروجی خبرگزاری مهر رفت و در آن تأخیر ۹ ساله در ساخت بیمارستان در شهرستانی با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

اما اکنون و با گذشت چهار سال دیگر، کلنگ زنی بیمارستان پیشوا ۱۳ ساله شده و هنوز هم از افتتاح و بهره برداری از این بیمارستان خبری نیست، هرچند مسئولان مانند گذشته وعده‌هایی در خصوص ساخت این بیمارستان و افتتاح آن می‌دهند، اما هنوز هم نگرانی‌هایی از عدم تحقق وعده‌ها وجود دارد.

روند ساخت بیمارستان پیشوا چرا با تأخیر مواجه شده و چه دستگاه‌هایی مسبب این تأخیر و محرومیت یک شهرستان از برخورداری از حداقل یک بیمارستان بوده سوالی است، که خبرنگار مهر در این گزارش به آن پرداخته است.

ساخت بیمارستان پیشوا از اولویت‌های بهداشتی و درمانی استان تهران است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در این خصوص معتقد است، که مشکلات بین دستگاهی حاصل تأخیر در ساخت بیمارستان پیشوا بوده و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی بنیان بیمارستان پیشوا را با هدف تربیت دانشجویان رشته پزشکی بنا نهاد، اما به دلایلی این پروژه ابتر ماند که با توافق در سطح عالی با دانشگاه آزاد، عملیات اجرایی پروژه مجدداً آغاز خواهد شد و اکنون با پیگیری‌های استاندار تهران، فرماندار پیشوا و نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی ساخت بیمارستان تعیین تکلیف شده و نتیجه رسیده است.

عبدالرضا چراغعلی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت بیمارستان پیشوا بر عهده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گذاشته شده است، افزود: فکر می‌کنم، نهایتاً تا آذرماه شاهد آغاز مجدد عملیات اجرایی ساخت بیمارستان در این شهرستان باشیم.

وی همچنین از همه دستگاه‌ها و مسئولان و ریش سفیدان پیشوا خواست، کمک کنند، تا این پروژه نیمه تمام با سرعت بیشتری به پایان رسیده و مردم از منافع آن بهره مند شوند.

پروژه بیمارستان پیشوا ۱۳ ساله شد/وعده مسئولان برای رفع موانع ساخت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران همچنین ضمن ابراز تأسف از عدم تکمیل این بیمارستان در گذشته گفت: مطمئناً اگر این مرکز بهداشتی آماده شده و به بهره برداری رسیده بود، مردم به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا می‌توانستند، از خدمات آن بهره مند شوند.

وی از تأمین اعتبار برای ساخت این بیمارستان خبر داد و گفت: این پروژه یک کار ناتمام است و با توجه به تأکیدات استاندار تهران در سال جاری در اولویت نیازهای درمانی پیشوا و استان تهران قرار دارد و امیدواریم به زودی به ثمر برسد، تا کام مردم را شیرین کند.

۲ الی ۳ سال آینده شاهد تکمیل بیمارستان پیشوا خواهیم بود

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری جلسه‌ای در خصوص تعیین تکلیف بیمارستان پیشوا با حضور طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، محسنی بند پی استاندار تهران و زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید در دهه اول شهریور ماه خبر داد و افزود: در این جلسه به دقت موضوعات و مشکلات بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت.

حسین نوش آبادی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال در بودجه ۱۴۰۰ برای ساخت این بیمارستان در نظر گرفته شده و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای سال آینده برای تکمیل این پروژه پیش بینی شده است و روند انتقال ساخت این بیمارستان از دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه شهید بهشتی نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه پیشوا تنها شهرستان جنوب شرقی تهران است، که بیمارستان ندارد، گفت: مردم این شهرستان مجبورند، برای دریافت خدمات بیمارستانی به ورامین، پاکدشت، قرچک و یا حتی تهران مراجعه کنند، در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به منطقه اهمیت بیمارستان مورد طرح و بررسی قرار گرفت و بودجه خوبی در ردیف ملی در این خصوص در نظر گرفته شد و به نظر می‌رسد، دو الی سه سال آینده شاهد بهره برداری از بیمارستان یکصد تختخوابی پیشوا باشیم.

خلع ید دانشگاه آزاد از زمین بیمارستان پیشوا

پروژه بیمارستان پیشوا ۱۳ ساله شد/وعده مسئولان برای رفع موانع ساخت

 

رئیس دادگستری پیشوا نیز از خلع ید دانشگاه آزاد از بیمارستان این شهرستان خبر داد و در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: اداره راه و شهر سازی در راستای صیانت از انفال و حفظ منافع بیت المال از دانشگاه آزاد اسلامی جنوب شرق استان تهران در خصوص آزادسازی اراضی بیمارستان پیشوا شکایت کرده بود، که رأی به نفع اداره راه و شهرسازی صادر شد، اما دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به رأی صادر شده اعتراض کرد.

عادل رحمانی اضافه کرد: دادگاه تجدید نظر نیز رأی بدوی را تأیید کرد و در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی از این پروژه خلع ید و زمین بیمارستان به میزان ۲۶ هزار متر مربع و ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان آزاد شد.

بیمارستان پیشوا دو بار کلنگ زنی شده که بار اول به سال ۱۳۸۷ باز می‌گردد و به گفته حسینعلی شیبانی، رئیس وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا تا ۱۸ مرداد ماه سال ۹۴ حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در فاز اول داشته است، اما اکنون و پس از شش ۱۳ سال از کلنگ زنی و شش سال از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی هنوز به بهره برداری نرسیده است.

آقای زالی! این گوی و این میدان، مردم منتظرند

اکنون چشم‌ها به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است، تا به عنوان مجری جدید ساخت این بیمارستان بتواند، لبخند را به لبان مردم چشم انتظار پیشوا بنشاند، البته اظهارات علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ۱۷ تیرماه ۱۴۰۰ و تاکید بر ساخت بیمارستان پیشوا تا حدودی می‌تواند، نوید دهنده تداوم عملیات اجرایی و تکمیل بیمارستان باشد.

زالی در سفر به ورامین در جمع خبرنگاران بیمارستان پیشوا را جزو مطالبات به حق مردم این شهرستان دانسته و گفته بود: زمینی برای احداث بیمارستان پیشوا در اختیار دانشگاه آزاد قرار داده شده است، اما دانشگاه شهید بهشتی بارها اعلام کرده حاضر است، زمین را تملک کرده و بیمارستان در آن احداث کند، در بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی در پیگیری‌های احداث بیمارستان تسریع شده است و آخرین خبر در این خصوص نیز حضور فرماندار پیشوا در استانداری تهران ارائه توضیحات لازم در این خصوص بوده است، که امور در حال پیگیری است، به محض اینکه دانشگاه آزاد زمین بیمارستان را در اختیار دانشگاه شهید بهشتی قرار دهد، ما ادامه کارهای ساختمانی را ادامه می‌دهیم، مردم این زمین را از گذشته برای احداث بیمارستان و با سخاوتمندی در اختیار دانشگاه آزاد گذاشته‌اند، بیمارستان پیشوا خلاء جدی درمانی است، اما عملاً این پروژه در سال‌های متمادی متوقف شده است و می‌بایست در این زمین بیمارستان احداث شود.

حال دانشگاه آزاد از زمین بیمارستان خلع ید شد و باید به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت، این گوی و این میدان، مردم منتظرند، تا دانشگاه با قدرت هرچه تمام در تکمیل بیمارستان نیمه کاره ۱۳ ساله شهرشان گام بردارد.

بسیاری از کارشناسان اختلافات نماینده سابق مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا و سنگ اندازی های ادارات مرتبط و عدم وجود انگیزه کافی در ساخت این بیمارستان توسط دانشگاه آزاد را از مهم‌ترین عوامل ۱۳ ساله شدن کلنگ زنی و تأخیر عجیب و غریب در افتتاح آن می‌دانند.

به نظر می‌رسد، اکنون که همدلی بین مسئولین در تکمیل این پروژه مشاهده می‌شود و به گفته نماینده مردم در مجلس نیز بودجه مناسبی برای اتمام آن در نظر گرفته شده است، بهترین فرصت است، تا شاهد تکمیل این پروژه نیمه تمام باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار