رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پاکدشت از وقف ۲ ساختمان با تجهیزات کامل برای نگه‌داری ایتام و امور اقتصادی برای نگهداری فرزندان ایتام و تأمین امور اقتصادی ایتام و زنان بدسرپرست و یا بی‌سرپرست در روستای جیتوی شهرستان پاکدشت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷ 10 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد لباسدوخت با اشاره به افزایش وقف و مشارکت مردم با اوقاف در سال جاری اظهار داشت: مسئله وقف یک نگاه فرهنگی برای رفع موانع و مشکلات در حوزه‌های مختلف است و اکنون در جوامع غربی با نام دیگر اما با همین کیفیت و نام اقدامات بشردوستانه در حال انجام است.

وی افزود: واقف نیاز نیست که حتماً نسبت به مسائل مالی تمکن قوی داشته باشد و افرادی که تمکن مالی کمی نیز دارند می‌توانند با مشارکت دیگر دوستان خود مالی را به صورت اشتراکی وقف کنند و البته این امر خداپسندانه صرفاً مربوط به مدت کوتاهی نیست بلکه نسل‌های بعدی نیز می‌توانند از این وقف سازنده از نظر مالی و فرهنگی بهره‌مند شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پاکدشت در ادامه ابراز داشت: خوشبختانه وقف مسئله‌ای است که اکنون مردم در پاکدشت بیشتر با آن آشنا شدند و روند وقف در این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در سال جاری منزلی 3 طبقه و کاملاً مجهز در روستای جیتوی شهرستان پاکدشت برای نگهداری ایتام اهدا و چندی بعد در ساختمانی در مجاورت همان موقوفه با تجهیزات کامل برای امور اقتصادی فرزندان ایتام و زنان بدسرپرست و یا بی‌سرپرست وقف شد.

لباسدوخت در پایان خاطرنشان کرد: آینده‌نگری خیرین نقشه امید سازی برای آینده فرزندان بی‌سرپرست و زنان بدسرپرست گشوده که امیدواریم با یاری خدا بتوانیم گام‌های مؤثری برای بهبود وضعیت اقشار آسیب‌دیده از کرونا در حوزه‌های معیشتی و اقتصادی برداریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار