معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران از نصب ۳۶۶ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری طی۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 13 October 2021

 

به گزارش «تابناک تهران»، شرکت آب منطقه ای تهران، احمد علی قربانیان با اشاره به مدیریت و کنترل میزان برداشت از چاه های مجاز و اجرای قانون احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و حفاظت از منابع آبی گفت: بهترین عملکرد در این حوزه توسط امور منابع آب تهران با ۲۲۸ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده انجام و بعد از آن امورهای منابع آب شهریار و دماوند بیشترین تعداد کنتور حجمی هوشمند را بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری نصب کردند.

وی نصب کنتورهای هوشمند را از جمله طرح های بهره برداری بهینه آب در استان ذکر کرد وافزود : از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۰ چاه، مجهز به کنتور هوشمند شده است و تا پایان سال این تعداد به ۸۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

قربانیان با اشاره بر اینکه نرخ فرونشست در ایران پنج برابر بیش از نرم جهانی است، اظهار کرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز، تغذیه مصنوعی و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های مجاز بوسیله نصب کنتور هوشمند بر روی این چاه ها، به طور جدی در دستور کار معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت قرار دارد.

وی تاکید کرد: همه تلاش ها و برنامه ریزی ها در جهت حفاظت و صیانت از منابع آب و همچنین جلوگیری ازعواقب ناشی از ‌برداشت های غیرمجاز از آبخوان های استان است و در این راستا با هرگونه تخلف در حوزه آب های سطحی و زیرزمینی با جدیت تمام برخورد قانونی خواهد شد.

آمارها حاکی‌ست که از حدود ۴۲ هزار حلقه چاه حفر شده در استان تهران بیش از ۲۸ هزار حلقه غیرمجاز است، که از این تعداد چاه غیر مجاز ، سالانه ۴۰۶ میلیون متر مکعب آب برداشت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار