مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: با توجه به تخصیص اعتبارات مورد نیاز، عملیات اجرایی طرح کمربندی پاکدشت پس از تعطیلی چندماهه، بار دیگر از سر گرفته شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸ 14 October 2021

 

خلیل محبت خواه روز پنجشنبه درجریان بازدید از کمربندی پاکدشت به خبرنگار ایرنا گفت: با تخصیص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار طرح ملی کمربندی پاکدشت پس از چند ماه تعطیلی و با وجود مشکلات موجود، شروع به فعالیت کرده است.
وی افزود: در حال حاضر ۱۰ کیلومتر از مجموع ۳۲ کیلومتر این طرح تکمیل شده و با پیگیری‌های صورت گرفته و بکارگیری ماشین آلات و ادوات راه‌سازی و نیروهای فعال، روند کار نسبت به قبل بهتر شده است.
محبت خواه با اشاره به مطالبات پیمانکار این طرح اظهار داشت: از مجموع مطالبات پیمانکار کمربندی جنوبی پاکدشت، حدود ۲۷ میلیارد ریال تسویه شده و در حال حاضر روند اجرایی طرح مشکل خاصی ندارد.
وی به مبلغ کل مطالبات پیمانکار این طرح اشاره‌ای نکرد.
این مسئول با تأکید بر لزوم بازدید مستمر از مراحل اجرای کمربندی جنوبی پاکدشت، خاطرنشان کرد: در هر زمان و شرایطی که بودجه به طور کامل تخصیص یابد، روند و پیشرفت کار ۲ تا سه برابر افزایش خواهد یافت و اگر پیمانکار در عملیات اجرایی کم کاری و ضعف داشته باشد، کوتاهی‌های صورت گرفته را پیگیری خواهیم کرد.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید گفت: با تعاملات و مذاکرات انجام شده و همکاری قرارگار سازندگی خاتم به عنوان پیمانکار طرح ،عملیات اجرایی و راهسازی طرح ملی کمربندی پاکدشت جان دوباره گرفت.
فرهاد بشیری افزود: با پیگیری های انجام شده۸۰۰ میلیارد ریال بودجه برای طرح ملی کمربندی پاکدشت در نظر گرفته تا با تکمیل این طرح ملی، تحولی بزرگ در وضعیت زیرساخت استان تهران ایجاد شده و از حجم ترافیک و تصادفات رخ داده در محور شرق استان تهران کاسته شود.
عملیات اجرایی کمربندی جنوبی پاکدشت از سال ۱۳۸۸ آغاز شد که به دلیل وجود معارضین متعدد و اختصاص نیافتن اعتبارات مورد نیاز، اجرای این طرح تا کنون به درازا کشیده شده است.
این کمربندی ۳۲ کیلومتری از ابتدای شهر فرون‌آباد پاکدشت از محور امام رضا (ع) جدا شده و پس از طی مسیر، از انتهای شهر شریف‌آباد، بار دیگرر خودروها را به محور امام رضا(ع) وارد می‌کند، طرحی که با گذشت ۱۳ سال، همچنان نیمه تمام باقی مانده است.
شهرستان پاکدشت مهمترین خروجی استان تهران به سمت استان‌های شرق کشور است که در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی شهریورماه امسال گزارش کاملی با عنوان "باز شدن گره کور ترافیک شرق تهران در گرو تکمیل کمربندی پاکدشت" در خصوص ضرورت تکمیل این طرح تهیه کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار