شهردار تهران با اشاره به توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت اعلام کرد: ۱۷۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده که به زودی جهت استفاده شهروندان وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 14 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، علیرضا زاکانی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم آغاز مرحله دوم پویش جهادی واکسیناسیون ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: تلاش ما این است که ظرفیت بالاتری در حمل و نقل عمومی داشته باشیم و بر همین اساس قراردادی که با یکی از شرکت های تولید کننده اتوبوس داشتیم ۱۷۵ دستگاه اتوبوس خریداری شد که ۱۰۰ دستگاه آن تا پایان مهر و ۷۵ دستگاه دیگر نیز پایان آبان ماه به خطوط اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را از طریق ارائه خدمت به رانندگان در حوزه تامین مخازن گازشان مجددا به سیکل خدمت رسانی وارد خواهیم کرد و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر را نیز از طریق اورهال کردن تا پایان سال به ظرفیت اتوبوسرانی اضافه می کنیم.

نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی

شهردار تهران در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز گفت: نوسازی ۱۰ هزار تاکسی را تا پایان سال دنبال می کنیم که سه هزار تاکسی تا امروز نوسازی شد که امیدواریم تا پایان سال هفت هزار مورد دیگر نیز نوسازی شود و همچنین در مترو نیز تلاش می کنیم تا از طریق اورهال کردن امکانات و قراردادهایی که در خصوص خرید ۶۳۰ دستگاه واگن از طریق فاینانس و ۴۲۰ دستگاه از خرید داخل تأمین خواهد شد شرایط حمل و نقل را جهش دهیم.

وی افزود: برای توسعه حمل و نقل عمومی اقدامات مهمی از جمله خرید اتوبوس، رفع مشکلات اتوبوس های گازسوز و همچنین تأمین بودجه نوسازی ناوگان تاکسیرانی در حال انجام است.

شهردار تهران در خصوص سرعت بخشیدن واکسیناسیون نیز گفت: واکسیناسیون به عنوان بخشی از الزامات حوزه بهداشت و درمات در جهت پیشگیری از ابتلا بسیار مهم و ارزشمند است.

به گفته وی، در مرحله اول این پویش که از ابتدای مهر آغاز شد در ۲۸ مرکز ثابت و سیار ارائه خدمت داشتیم که این خدمات علاوه بر خدماتی بود که شهرداری از طریق ارائه امکانات‌ به سایر مجموعه ها ارائه می کند، شهرداری در این مرحله به صورت مستقیم وارد موضوع واکسیناسیون شد تا بتواند خدمات خود را در پایین ترین سطح جامعه به اقشار آسیب پذیر که کمتر مورد توجه هستند برساند.

زاکانی تاکید کرد: در موج دوم تلاش این است که در ۲۲ ایستگاه مترو، ۲۲ اتوبوس تحت عنوان اتوبوس زندگی به صورت سیار و در ۲۲۰ مسجد این خدمات را توسعه دهیم و نهایتا بتوانیم از طریق سامانه ۱۳۷ به کسانی که نمی توانند به صورت حضوری مراجعه داشته باشند، در منازل شان خدمات را ارائه دهیم که البته در مرحله بعد با هوشمندسازی شرایط را به سمتی خواهیم برد که هم شهر در یک افق بالاتری جان بگیرد و زندگی استمرار یابد و هم شاهد طراوت و بالندگی در آن باشیم.

وی همچنین در بازدید از مرکز کنترل و پایش ستاد مدیریت بحران شهرداری نیز گفت: این مرکز فرصتی را فراهم می کند که در حوادثی مانند فرونشست زمین در شهر به ابعاد مختلف بحران‌ها دقت داشته باشیم و در واقع چشم های بینا برای پیشگیری بحران و در کنار آن فرماندهی درستی را برای کاهش خسارات و صدمات داشته باشیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: این ستاد، مرکز دقیقی است که برای ارتباط با ۲۲ منطقه و دیگر مراکز مرتبط در تهران امکانی فراهم می کند که از آن به صورت یک مرکز واحد در سطح کشور استفاده شود و از همه کسانی که شبانه روز زحمت می کشند تا آرامش را برای مردم فراهم کنند تشکر می کنیم و امیدواریم در توسعه امکانات و توابع این مرکز اهتمام داشته باشند.

در مراسمی مرحله دوم پویش جهادی واکسیناسیون ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران با انجام مراسمی با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری امروز (پنجشنبه) آغاز شد.

در این مرحله از پویش علاوه بر انجام واکسیناسیون در ۱۲ ایستگاه ثابت و ۱۰ ون سیار که از مرحله قبل آغاز شده بود، واکسیناسیون از طریق ۲۲۰ مسجد، ۲۲ اتوبوس سیار، ۲۲ ایستگاه مترو و سامانه ارتباطی ۱۳۷ نیز انجام خواهد شد.

مرحله اول این پویش نیز از اول مهرماه به مدت ۲ هفته اجرا شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار