فرماندار پاکدشت گفت: بانوان پیشقراول اقتصاد هنر هستند که با فعالیت‌های خود مسیر رشد اقتصادی جامعه را فراهم می کنند.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 15 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مهدی یوسفی جمارانی شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه نمایشگاه توانمندی‌های بانوان کارآفرین پاکدشتی گفت: با حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و فصلی، شاهد درخشش، رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه و بالفعل شهرستان خواهیم بود و بانوان مجالی برای عرضه توانمندی‌های خود می‌یابند.

وی افزود: در مسیر رشد و توسعه اقتصادی جامعه ابتدا باید با عرضه محصولات تولیدی بانوان در نمایشگاه های عمومی، به شناساندن این هنرمندان به عموم مردم اقدام کرد و سپس قابلیت‌های آنان به مسوولین استانی و کشوری و در نهایت تبدیل کردن یک دیدگاه فردی به یک فرایند اقتصادی در سطح شهرستان گام برداشت.

وی اظهار داشت: مهمترین اصل، ایجاد یک جریان اقتصادی و برقرار کردن اقتصاد هنر در سطح شهرستان است که بانوان می‌توانند پیشقراولان این جریان باشند.

فرماندار پاکدشت افزود: در شهرستان تلاش شده تا بستر لازم برای فعالیت افرادی که برای تجاری سازی و ایجاد یک فرایند اقتصادی در حوزه هنر وارد میدان شدند اعم از خلاقان و ایده پردازان و نیز افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این عرصه دارند فراهم شود تا با کمک هنرمندان و حمایت های دولت، روند تجاری سازی و برقراری فرایند اقتصاد هنر در شهرستان صورت بگیرد.

وی گفت: یکی از هدفگذاری‌ها و اولویت‌هایی که رهبر معظم انقلاب برای مسوولان دستگاه‌های اجرای ترسیم کردند، حمایت از تولید و رونق و جهش تولید است و این مهم جز با ارتباط مؤثر و تنگاتنگ مسوولان با فعالان اقتصادی میسر نمی‌شود.

جمارانی اظهارداشت: پاکدشت دومین قطب صنعتی استان تهران که بیش از۲۰ درصد صنایع استان را در خود جای داده و در کنار آن، فعالیت‌های اقتصادی در حوزه کشاورزی سبب شده است تا از پاکدشت به عنوان پایتخت گل و گیاه کشور یاد کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک صنعت در پاکدشت گفت: برای توسعه علمی فضای کسب و کار شهرستان، کلینیک صنعت پاکدشت با بهره‌گیری از دانش و توانمندی مراکز دانشگاهی، بخش خصوصی و دولت راه‌اندازی شده تا این سه ضلع در کنار یکدیگر، حوزه صنعت، کشاورزی و فرهنگ شهرستان را با تغییر و دگرگونی اثرگذار همراه کنند.

نمایشگاه توانمندی‌های بانوان پاکدشت با عنوان مهر و ماه به مدت یک هفته و در ۷۰ غرفه در مؤسسه فرهنگی هنری صحنه عشق برپا شده بود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار