رئیس اداره میراث فرهنگی دماوند خبر داد؛
دماوند- رئیس اداره میراث فرهنگی دماوند از دستگیری ۶ حفار غیرمجاز میراث فرهنگی در این شهرستان خبر داد و گفت: حفاران غیرمجاز در فکر رسیدن به گنج بیشترین آسیب را به لایه‌های تاریخی می‌زنند.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 15 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، شهرام شریفی پیش از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران از دستگیری ۶ حفار غیرمجاز میراث فرهنگی در دماوند خبر داد و اظهار داشت: با اشراف دستگاه اطلاعاتی شش حفار غیرمجاز در منطقه رودهن دستگیر شدند.

شریفی با بیان اینکه حفاران غیرمجاز که از ماه‌های گذشته از طریق ورود به کانال فاضلاب شهر رودهن در حال حفر یک تونل زیرزمینی برای رسیدن به اشیای تاریخی بودند گفت: با اشراف دستگاه‌های اطلاعاتی دستگیر شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی دماوند بیان داشت: با توجه به حفاری‌های غیر مجاز متعدد در این مکان و ایجاد مشکلات برای شهروندان، با دستور مقام قضائی از شب گذشته (پنجشنبه ۲۲ مهرماه) با نظارت اداره میراث‌فرهنگی و سایر نهادهای مسؤول در حال بررسی محل هستند تا در صورت وجود شواهد از آثار تاریخی، آن را از دسترس سودجویان خارج کنند.

وی عنوان داشت: حفاران غیرمجاز در فکر رسیدن به گنج، بیشترین آسیب را به لایه‌های تاریخی و فرهنگی در مناطق باستانی می‌زنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار