معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به پیچیدگی و تنوع تهدیدهای دشمنان که هر روز شکل خاصی به خود می‌گیرد، گفت: افزایش توان بازدارندگی و ارتقای آمادگی نیروی‌های نظامی برای مقابله با هر تهدیدی در دستور کار ارتش جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ 16 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز شنبه در آیین تجدید میثاق مسئولان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با آرمان های والای حضرت امام خمینی (ره) که به مناسبت با ۲۴ مهرماه سالروز تاسیس این نهاد در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، افزود: خوشبختانه هم اکنون نیروهای نظامی ایران با تمام تحریم و محدودیت ها از لحاظ تولید تجهیزات به حد مطلوبی رسیده اند.

وی با تاکید براینکه تولید تجهیزات و پرورش نیروهای کارآمده باید همواره و مستمر ادامه داشته باشد، اظهار داشت: ارتقای توانمندی معنوی و بصیرتی کارکنان نیروهای مسلح ماموریت مهم سازمان عقیدتی و سیاسی بوده که تاکنون به خوبی انجام شده است.

سیاری اضافه کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح کشور توانسته اند نیروهای با اخلاص، ایمان بالا، ولایت مدار و بصیر را پرورش دهند تا در صورت بروز هر گونه تهدیدی با از خود گذشتگی جلوی دشمنان را بگیرند.

وی با بیان اینکه امام راحل با نگاه عمیق و تیزبینانه خود دستور ایجاد سازمان عقیدتی و سیاسی را صادر کرد، گفت: سازمان عقیدتی سیاسی در ابتدای شکل‌گیری خود سازمان سیاسی ایدئولوژیک بود، از اسم آن مشخص بود که یعنی بحث های سیاسی و آگاه سازی سیاسی و بحث های اعتقادی و ایدئولوژیکی را باید در ارتش دنبال می کرد.

این مسئول ادامه داد: امام(ره) گفتند ما نباید در سیاست دخالت کنیم. البته نه اینکه سیاست را متوجه نشویم بلکه نیروهای مسلح وظیفه خاص خود را دارند و باید در آن حیطه فعالیت کنند. کار عقیدتی سیاسی نزدیک تر کردن دل ها به خداوند است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: اگر یک سازمانی در یک مجموعه بزرگی مثل ارتش شکل بگیرد و این ماموریت مقدس را دنبال کند خیلی ارزشمند است، سازمانی که در تلاش است انسان ها و دل های آنها را به خداوند نزدیک و در بصیرت انسان‌ها، آگاهی سیاسی آنها، مسائل عقیدتی، دانایی، آگاهی و موضوعات روز تلاش کند، این مهم امروز در جمع شرح وظایف سازمان عقیدتی سیاسی پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم می بینیم که با همان دکترینی که امام (ره) ابلاغ کردند این سازمان به طور منظم، قوی و کارآمد در حال انجام ماموریت های خودش است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش به همراه جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان این نهاد همزمان با ۲۴ مهرماه سالروز تاسیس این نهاد انقلابی با حضور پرشور خود در حرم مطهر امام خمینی (ره) یاد و خاطره پیر جماران را گرامی داشتند.

فرماندهان و کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.

مسئولان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی پس از برنامه تجدید میثاق برسرمزار شهدا (صیاد شیرازی) حضور یافته و به غبار روبی و عطر افشانی مزار آنان اقدام کردند.

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۲۴ مهرماه سال ۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ارتش تشکیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار