کد خبر: ۱۰۰۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳ 16 October 2021

بسم الله الرحمن الرحیم
روز جمعه، مورخ 16 مهرماه 1400خبر تکان دهنده جهان را لرزاند،
نماز گزاران مسجدی در شمال افغانستان در هنگام ادای فریضه جمعه هدف حمله تروریستها قرار گرفتند و روز سیاه دیگری در تقویم زندگانی مردمان مظلوم افغانستان ثبت شد.
هدف گروه تروریستی داعش، شیعیان مظلوم در مسجدی شهرستان سیدآباد ولایت قندوز افغانستان بود .
تروریسمی که به اشکال مختلف و با نام­های گوناگون در دهه­ های گذشته گریبان ملت­های صبور، مهربان و مهمان­ نواز منطقه را گرفته و درد و رنج روزافزونی را به هزاران زن و مرد، پیر و جوان وکودک تحمیل می­کند. تروریسمی که بی­ تردید دشمن بشریت و حقوق انسانی است.
دوحمله پیاپی در دو جمعه سیاه در افغانستان گذشت!! و هیچ­کس نپرسید، ثمره بیست سال اشغال یک سرزمین و استثمار یک ملت آن هم با شعار مبارزه با تروریسم چگونه منجر به تقویت آن شد. ایالات متحده امریکا خاک افغانستان را ترک کرد و ویرانه­ های زیادی بر جای گذاشت . این جمعه ها ی سیاه و هزاران روز سیاه دیگر محصول درنده­ خویی، زیاده­ خواهی، سلطه­ طلبی، برهم­ زدن صلح و ثبات و همدلی میان ملت­ها است. رویه­ ای که سالیان مدیدی از سوی برخی دول زورمدار برای ناامنی منطقه غرب و جنوب غرب آسیا مورد استفاده قرار گرفته و به نظر می­رسد با سکوت مجامع جهانی و نهادهای حقوق بشری ادامه خواهد داشت.
دستان اشغالگران، تامین­ کنندگان تروریسم، و مروّجان تفکرداعشی به خون این مظلومان آلوده است.
آنها تا ابد مدیون این روزهای غریب ، اندوه بی­ پایان این ملت و گریه­ های خونبار مادران،  زنان و دخترکان مظلوم خواهند بود.

ما، اعضای سازمان­های مردم نهاد مدافع حقوق بشر ضمن محکوم کردن این جنایت شوم، دردآور و جانکاه تروریستی از حاکمان افغانستان تعقیب و مجازات شدید عاملان مستقیم و غیرمستقیم این جنایت و از سازمان ملل متحد، به ویژه شورای امنیت ورود قاطعانه در مبارزه با تروریسم را خواستاریم. همچنین واکنش و عکس­ العمل فوری سایر نهادهای موثر حقوق بشری برای احقاق حقوق مردم مظلوم منطقه به ویژه افغانستان ضروری است. ما تاکید می­کنیم که تقاص این خون­های پاک باید گرفته شود و در صورت اهمال، بی­ توجهی یا اغماض عامدانه سیل خروشان ملت­ها خود تقاص آن خواهد شد.
صلح و امنیت و آرامش در میان همه ملت­ها، خاصه ملت افغانستان جز از مسیر برابری، برادری و رعایت احترام همه مذاهب و اقوام نخواهد گذشت. امید است که روزهای سپید در پی دلاوری­ها، شجاعت­ها و رشادت­های این مردان و زنان و تلاش برای احیای حق و عدالت، از پس این تاریکی­ها سربرآورد.

کانون فرهنگی،حقوقی تکریم زن وخانواده
کانون فرهنگی بانو مجتهده امین
کانون میثاق زندگی
کانون فرهنگی نور
کانون فرهنگی امین ولایت
جمعیت گفتمان انقلاب
موسسه صیانت از حقوق زنان
موسسه شبستان بهشت هنر
موسسه خیریه آل حسنا
موسسه خیریه قدر علوی
موسسه فرهنگی حدیث هدایت
موسسه فرهنگی ملائک مهر شیراز
موسسه فرهنگی یک روز خوب
انجمن زنان پیرو اهلبیت
انجمن فاطمیون
هیئت عقیله بنی هاشم


......

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار