سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش :
سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه کمتر به ورزش آیینی توجه می‌شود، گفت: یکی از برنامه های این وزارتخانه ایجاد گذرهای ورزش های آیینی و سنتی برای معرفی بیشتر این ورزش ها در شهرهای پر جمعیت است.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 19 October 2021

 

به گزارش «تابناک تهران»،  سینا کلهر روز سه شنبه در طرح تجهیز خانه ها و تیم های ورزش روستایی-آیینی بیان کرد: هم اینک کمتر به ورزش های آیینی توجه می‌شود که نیاز است مدیران و دست اندکاران توجه خاصی به این مساله داشته باشند.  

وی با اشاره به اینکه مساله اصلی ما این است که ضرورت ورزش را در جامعه و زندگی مردم جاری کنیم، خاطر نشان کرد: منظم بودن و تداوم ورزشی رمز توسعه ورزش روستایی است، چرا که باید در این خصوص نیز بستر های لازم را مهیا کرد.  
 
به گفته کلهر توجه به ورزش آیینی مختص روستاها نیست و باید در شهرهای پرجمعیت گذرهای ورزش آیینی را ایجاد کرد.  

هفته تربیت بدنی، نوروز ورزش است 

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: هفته ورزش باعث انتقال شادی و نشاط خواهد شد چرا که با شیوع ویروس کرونا در حدود ۲ سال اخیر مردم کمتر به فعالیت بدنی پرداخته اند.  

نصرالله پریچهره با بیان اینکه یکی از اهداف ما با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌ها، آن است که در توسعه سرانه ورزشی پایتخت از طریق مجموعه تختی گام های خوبی برداریم، افزود: هفته تربیت بدنی، نوروز ورزش است.

۲۸ خانه ورزش روستایی استان تهران تجهیز شد

 رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان تهران اعلام کرد: ۲۸ خانه ورزش روستایی به مناسبت هفته تربیت بدنی در  ۱۵ حوزه و شهرستان استان تجهیز و به بهره برداری رسید.  

حسن داورزنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همزمان با هفته تربیت بدنی پیاده روی خانوادگی به مسافت یک کیلومتر در مجموعه تختی و همچنین  تجهیز  ۲۸ خانه تجهیزات ورزشی انجام شد.  وی بیان کرد: تجهیز این خانه ها در شهرهای پیشوا، ری، شمیرانات، قرچک، شمال شرق تهران، پاکدشت، ورامین، پردیس، اسلامشهر، ملارد، فیروزکوه، جنوب شرق تهران، بهارستان، شمال غرب تهران و قدس انجام شد.  

داورزنی افزود: تجهیزات هر خانه ورزش روستایی شامل یک میز پینگ پنگ، یک میز فوتبال دستی، بیست تخته تاتامی، یک میز شطرنج و یک عدد دارت و خانه کشتی شامل یکصد تخته تشک کشتی و رویه تشک به صورت رایگان تعلق گرفته است.  

وی گفت: پیشتر ۱۳۰ خانه ورزشی روستایی با همکاری دهیاری ها در راستای شوق و نشاط و کشف استعداد یابی تجهیز شده بود.

داورزنی همچنین از آغاز جام قوی ترین مردان(مرد میدان استان تهران) در ورزشگاه هفت هزار نفری اسلامشهر خبر داد و گفت که این رویداد ورزشی به مدت یک روز انجام خواهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار