اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرح « الزام شهرداری به ارایه لایحه ایجاد واحد ارایه خدمات مشاوره شهرسازی و معماری شهرداری تهران» را تصویب کردند .
کد خبر: ۱۰۰۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ 19 October 2021

 

به گزارش «تابناک تهران»، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در جریان هفدهمین جلسه خود بررسی طرح « الزام شهرداری به ارایه لایحه ایجاد واحد ارایه خدمات مشاوره شهرسازی و معماری شهرداری تهران» را در دستور کار قرار دادند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره این طرح گفت: یک فوریت این طرح پیش از این به تصویب رسیده و بحث بر سر این است که شهرداری های مناطق زیر نظر واحد معاونت شهرسازی، مرکزی ایجاد کنند تا پاسخگوی مردم و راهنمای شهروندان در مسائل شهرسازی باشند.

وی افزود: با تصویب این طرح و راهنمایی دقیق، شهروندانی که به شهرداری مراجعه کنند با دلالان مواجه نمی‌شوند.

ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص پیشنهاد اصلاحی مطرح کرد و گفت: سال 85 ستاد تکریم ارباب رجوع را راه‌اندازی کردیم و اگر امروز قصد راه اندازی ستاد جدیدی با خروجی مناسب را داریم نباید به شکل و شمایل گذشته باشد.

امانی با بیان اینکه چرا باید برای اجرای این طرح میز خدمت و پست سازمانی در نظر بگیریم، تاکید کرد: باید شرکت فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات شهری) را موظف کنیم تا زمینه ارایه این خدمات را به صورت الکترونیکی عملیاتی کند.

جعفر تشکری هاشمی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: اصل این طرح پسندیده و مورد تایید است اما در مکانیزم اجرایی آن باید تجدیدنظر شود.

وی با اشاره به اینکه دفاتر خدمات الکترونیک در تمام سطح تهران راه اندازی شده است ادامه داد: شهروندان برای دریافت خدمات به مناطق شهرداری مراجعه نکنند و تشکیلات سازمان ها و شهرداری ها بزرگتر نشود.

تشکری هاشمی اظهار داشت: طی سالهای گذشته، بخشی از وظایف شهرداری به دفاتر الکترونیک محول شده است.

وی با بیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیک برای راهنمایی و اجرای دریافت پروانه و فعالیت‌های حوزه معماری و شهرسازی راه اندازی شده است، گفت: اگر با ایجاد دفاتر جدید بار شهرداری بیشتر شود، عملاً مشکلات شهر و شهروندان افزایش می یابد.

وی با تاکید بر استفاده از تکنولوژی فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند از طریق فضای وب تمام اطلاعات را دریافت کنند و مراجعه به سازمان شهرداری ضروری نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار