مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، گفت: تشنگی حوضه آبریز سدهای تهران، مانع از تبدیل بارش‌ها به روان آب، شده و همچنان کسری مخازن تهران قابل توجه است.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵ 06 November 2021

به گزارش «تابناک تهران»، با بیان اینکه هم اکنون ۲۷۹ میلیون مترمکعب کسری در مخازن سدهای پنج گانه تهران وجود دارد افزود: در حال حاضر میزان ذخایر سدهای تهران ۴۱۲ میلیون مترمکعب است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۹۱ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی بارش‌ها در استان تهران گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۴.۷ میلی متر بارش در تهران رخ داده است که این رقم در سال آبی گذشته ۱۴.۳ میلی متر بوده است.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به عقب ماندگی ۵ درصدی بارش‌های تهران نسبت به متوسط بلند مدت ادامه داد: تشنگی حوضه آبریز سدهای تهران مانع از تبدیل بارش به روان آب شده است به همین دلیل آورد رودخانه‌ها به سدهای تهران چشمگیر نیست.

شهریاری با بیان اینکه ورودی به سدها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته گفت: نتیجه بارندگی‌های این مدت در تهران سبب اضافه شدن ۳ تا ۴ میلیون متر مکعب آب به ذخیره سدها شده البته این درحالی است که کسری مخازن سدهای تهران ۲۷۹ میلیون مترمکعب است.

وی با اشاره به اینکه طبق گزارش‌های سازمان هواشناسی میزان بارش‌ها در آبان ماه ۲۰ درصد زیر نرمال پیش بینی شده بود گفت: خوشبختانه در تهران بارش‌های بیشتری نسبت به پیش بینی انجام شده اتفاق افتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار