مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران از نجات سه کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات لواسانات پس از ۱۵ ساعت جستجو توسط عوامل عملیاتی این جمعیت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴ 06 November 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از فارس،  شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران دقایقی پیش در این باره اظهار کرد: ساعت ۲۱ شب گذشته گزارشی مبنی بر مفقود شدن سه کوهنورد در ارتفاعات لواسانات به ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران اعلام گردید که بلافاصله یک تیم ۵ نفره به منطقه احتمالی مفقود شدن این کوهنوردان اعزام شد.

وی گفت: عملیات جستجو علی رقم تاریکی منطقه و بارش شدید و عدم وجود دید مناسب تا ساعت ۵ بامداد ادامه داشت اما متأسفانه این کوهنوردان پیدا نشدند.

فتحی با اشاره به این که امکان جستجوی هوایی به دلیل شرایط جوی مهیا نبود، بیان کرد: با روشن تر شدن هوا، دو تیم دیگر از هلال احمر شهرستان شمیرانات، یک تیم از تهران و تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران به منطقه احتمالی مفقود شدن این کوهنوردان اعزام و جستجوی زمینی گسترده ای آغاز شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران اضافه کرد: حدود ۳۰ نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر استان تهران عملیات جستجو را انجام و پس از ۱۵ ساعت موفق شدند از این سه کوهنورد که حال عمومی آن ها مساعد گزارش شده بود، اطلاعاتی کسب و این افراد را پیدا کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: کوهنوردان که دو آقا و یک خانم بودند در حال انتقال به مکان امن هستند و در صورت نیاز به مراقبت های پزشکی، به مرکز درمانی اعزام خواهند شد.

فتحی ادامه داد: بارها از رسانه ملی هشدار به کوهنوردان داده شده بود که با توجه به آغاز بارش های شدید و شرایط جوی، از صعود به ارتفاعات خودداری نمایند، لذا مجددا از کوهنوردان درخواست می کنیم تا صعود خود را تا رسیدن وضعیت آب و هوایی به شرایط پایدارتر، به زمان مناسب تری موکول نمایند و در صورت بروز هرگونه حادثه ای با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار