مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به فصل بارندگی اعلام کرد: امسال برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان ۳۰۴ دستگاه ماشین آلات برف‌روب و نمک‌پاش در مناطق ۲۲ گانه پایتخت فعال شد.
کد خبر: ۱۰۰۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶ 17 November 2021

به گزارش تابناک تهران، اصغر عطایی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از فرآیند لایروبی مسیل ها و کانال ها در مناطق جنوبی پایتخت اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته امکانات زیادی در این زمینه فراهم شده که از جمله ۱۹ دستگاه جیتکس که به کمک آن لوله‌ها و نقاطی که امکان ورود کارگران به آنها نیست پاکسازی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در هر یک از ۱۲۴ ناحیه شهر تهران ۲ دستگاه موتورپمپ داده شده که اگر مدیریتی مناسب انجام شود شهروندان زمستان امسال را بدون هیچ مشکلی سپری می کنند.

عطایی با اشاره به لایروبی ۵۳۰ کیلومتر کانال و مسیل در شهر تهران از آمادگی کامل نیروهای خدمات شهری برای بارش‌های احتمالی پاییز و زمستان خبر داد و گفت: ۱۰ هزار کیلومتر انهار مویرگی تهران به صورت مستمر توسط این نیروها پاکسازی می‌شود.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: تلاش این نیروها باعث می‌شود در هنگام بارندگی مشکلات عدیده‌ای که ظرف دوره‌های گذشته وجود داشت دیگر رخ ندهد و شهروندان درگیر معضلات بارندگی و آبگرفتگی‌ها نشوند.

وی با اشاره به اختلاف سطح ۹۰۰ متری از شمالی‌ترین نقطه شهر تهران تا جنوبی ترین نقطه آن گفت: به محض بارش باران، آب از شمال شهر با سرعت به سمت جنوب حرکت می‌کند و اگر مدیریت وجود نداشته باشد می‌تواند آسیب‌های فراوانی به همراه داشته باشد.

عطایی گفت: همانطور که در بازدید امروز مشاهده شد حوضچه آرامش در صالح آباد تهران بخشی از آب‌های سطحی مرکز شهر تهران را در خود جمع آوری کرده و پس از جدا کردن پسماند همراه این آب حدود ۱۳ کیلومتر این آب هدایت می‌شود.

وی افزود: این آب در نهایت به رودخانه کن می ریزد که امروز شاهد تنها بخشی از اقدامات در حوزه کنترل آب‌ها بودیم و بی تردید شهر موجودی زنده و ممکن است در هر لحظه مشکلی در این حوزه به وجود بیاید.

۳۰۴ دستگاه ماشین آلات نمک‌پاش و برف‌روب در تهران فعال شد

وی تاکید کرد: در شهرهای بزرگ هنگامی که سیل به راه می‌افتد رودخانه‌ها و کانال‌ها دچار گرفتگی می شوند اما انهار توسط دورریزهایی که برخی شهروندان درون آنها می‌ریزند دچار گرفتگی‌های مقطعی می‌شوند و همین امر مشکلات زیادی را در هنگام بارندگی به وجود می‌آورد.

به گفته عطایی، در بارندگی‌های اخیر تهران با اطلاع رسانی که توسط رسانه‌ها انجام شد و همکاری و همراهی مردم در خصوص جلوگیری از ریختن پسماند درون نهرها، مشکلات برطرف شد و امیدواریم شهروندان همچنان این همراهی را داشته باشند.

وی در خصوص میزان پسماندی که به انهار ریخته و توسط نیروهای خدمات شهری جمع‌آوری می‌شود، گفت: روزانه حداقل ۸۰ کامیون در سطح شهر تهران زباله از انهار جمع‌آوری می‌شود که وزن تقریبی آن حدود ۵۰۰ تن می‌شود و نکته اساسی این است که این پسماند از سخت ترین نقاط یعنی از دل زمین جمع‌آوری می‌شود.

عطایی در خصوص شیرابه‌ای که از سیم تریلرها ریخته می‌شود، نیز گفت: گاهی این موضوع برای انتقال پسماند از ایستگاه‌های میانی رخ می‌دهد؛ البته تا جایی که امکان داشته سازمان مدیریت پسماند ماشین آلات خود را به گونه‌ای مجهز کرده که این شیرابه‌ از سیم تریلرها خارج نشود و نسبت به دهه‌های گذشته نیز بسیار کمتر شده است.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: امسال با امکانات بهتری نسبت به سال گذشته به استقبال فصل بارندگی رفتیم و به عنوان مثال امسال ۳۰۴ دستگاه ماشین آلات نمک پاش و برف روب در مناطق ۲۲ گانه فعال کردیم.

وی ادامه داد: شاید در شهرهای دیگر کشورها این دستگاه ها ۲ یا سه عدد بیشتر نباشد و در صورت همکاری مردم تلاش می کنیم فصل بارندگی را بدون هیچ مشکل اساسی در پایتخت سپری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار