فرمانده سپاه پاسداران سید الشهدا پاکدشت گفت: همزمان با هفته بسیج بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و خدماتی در سطح شهرستان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳ 20 November 2021

 

سرهنگ پاسدار رضا امجدی روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: با گذشت ۴۳ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، بر همگان ثابت شده که وجود بسیج در ماندگاری انقلاب و پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی موثر بوده و این نیروی مردمی با تمام توان، در تمامی عرصه‌ها حضوری اثر بخش داشته است.

وی با بیان اینکه ترویج تفکر بسیجی مهمترین اصل در پیشبرد گام دوم انقلاب است افزود: امروز شاهدیم که در تمامی ساختار کشور، سازمان و تشکیلاتی با عنوان بسیج با روحیه و تفکر انقلابی در تمامی عرصه‌ها حضور پیدا کرده و با عمل به موقع و به هنگام، اقدامات موثری در راستای تحقق بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب داشته است.

امجدی تصریح کرد: در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی نیز شاهدیم بسیج گام‌های مؤثری در کشور برداشته که نمونه بارز آن را می‌توان از ابتدای شیوع کرونا و فراگیر شدن این ویروس در تهیه ماسک، محلول ضدعفونی، گندزدایی معابر و نیز توزیع کمک‌های مؤمنانه مشاهده کرد.

وی با اشاره به اجرای هشت مرحله کمک مومنانه در سطح این شهرستان افزود: در ابتدای شیوع کرونا تا کنون، بیش از ۱۲۶ هزار بسته معیشتی با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به صورت متمرکز و غیر متمرکز توسط سپاه، خیران، هیأت‌ها و مجموعه‌های مردمی بین محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف بسیج از این اقدامات، ترویج نهضت مواسات و کمک‌ به نیازمندان بود و این امر موجب شد تا کمک‌های مردمی بیش از ۲ برابر کمک‌های متمرکز شد.

فرمانده سپاه پاکدشت در تشریح کمک‌های مؤمنانه اضافه کرد: در راستای کمک‌های نیازمندان و محرومیت زدایی ۳۲ منزل از خانه های نیازمندان بازسازی، بالغ بر ۸۵ میلیون تومان دارو برای خانوادهای نیازمند تهیه و همچنین ۲۱۷ میلیون تومان کمک‌های به خانواده‌ای نیازمندان اهدا شد.

وی با اشاره به اقدامات جهادی سلامت و پزشکی افزود: در راستای ارائه خدمات در قالب اردوهای جهادی سلامت، طی ۱۲ مرحله تیم‌های پزشکی عمومی و متخصص در سطح شهرستان بویژه در مناطق محروم خدمات خود را به نیازمندان ارائه کردند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، طی سه مرحله بیش از ۶۰ سری جهیزیه تهیه و بین زوجین نیازمند شناسایی شده توزیع شد.

امجدی به حمایت از مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: به منظور ایجاد و حمایت از مشاغل خانگی وام های اقتصادی و اشتغالزایی با بهره چهار درصد برای حمایت از ۷۰ مورد از مشاغل خانگی شناسایی و توسط کمیته و بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی افزود: در عرصه اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اعزام مشاوران جهادی و مقابله با پدیده بدحجابی و هنجارشکنی های اجتماعی و فضای مجازی، بسیج با تشکیل کارگروه‌های مختلف اقدام به پیگیری و پیشگیری کرده است.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های سپاه پاکدشت در طول هفته بسیج گفت: برگزاری یادواره شهدای منطقه یبر، اجتماع گردان‌های ‌سایبری در استعداد ۱۸ گردان با سازماندهی و آموزش در فعالیت‌های فضای مجازی، برپایی همایش بسیج کارگری در شهرک صنعتی با عنوان جهادگران صنعت و برپایی یادمان شهدای فیلستان از جمله برنامه‌های هفته بسیج پاکدشت است.

امجدی همچنین از کلنگ‌زنی احداث حوزه ۱۲ بسیج، اجتماع ورزشکاران و برگزاری جشنواره ورزشی بسیج ادارات، تجلیل از خانواده ۴۴ شهید ورزشکار، برپایی اردوی سه روزه جهادی سلامت در منطقه فروش آباد، توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی، گلباران مزار شهدا، همایش پرچمداران تمدن اسلامی، حضور میقات الصالحین در نماز جمعه، برگزاری یادواره شهدای حوزه چهار شریف آباد و برگزاری پیاده روی خانگی خبر داد.

۲۹ آبان تا پنج آذر هفته بسیج نامگذاری شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار