معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بازنگری در طرح ترافیک این کلانشهر یک نیاز اصلی و در دستور کار شهرداری است، تاکید کرد که اجرای این طرح به شکل کنونی دیگر جوابگوی شرایط پایتخت نیست.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ 20 November 2021

سید مجتبی شفیعی روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: معتقدم که باید بازنگری جدی در نحوه اجرای طرح ترافیک ایجاد شود و در این دوره از مدیریت شهری با کار کارشناسی تلاش داریم این طرح بازنگری شود.

وی افزود: در تلاش هستیم با طرح کارشناسانه و ایده ای خلاقانه از طرح جدید ترافیک در تهران رونمایی کنیم و در این مسیر با تمام تلاش وارد شدیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: به نظر در مسئله حمل و نقل و ترافیک باید فکری جدید به این سیستم تزریق شود و دیگر این روش ها جوابگوی کلانشهر تهران نیست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی توان جزئیاتی از طرح جدید ترافیکی اعلام کرد اما ضرورت دارد که این طرح با شکل جدیدی اجرا شود.

شفیعی در خصوص ترافیک این روزهای تهران نیز گفت: لغو طرح شبانه تردد موجب کاهش این حجم ترافیک خواهد شد و همچنین با اجرای ساعت طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ صبح از اول آذرماه حجم ترافیک در ساعات صبحگاهی و شامگاهی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: دیگر طرح شبانه منع تردد نیز جوابگو نیست و برای کاهش بار ترافیک در ساعات شامگاهی این طرح باید لغو شود که به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: با سردشدن هوا و به ویژه در زمان بارندگی شهروندان بیشتر ترجیح می دهند از خودرو شخصی برای رفتن به محل کار و تحصیل استفاده کنند و یکی از دلایل افزایش بار ترافیک در نیمه دوم سال این نکته است.

به گفته وی، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار مدیریت شهری است و تلاش داریم با تزریق اتوبوس های نو و همچنین اورهال کردن مترو تلاش کنیم که شهروندان بیشتر از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

به گفته شفیعی، با بازگشایی مدارس از روز دوشنبه اول آذرماه ساعت اجرای طرح ترافیک نیز از ساعت ۷:۳۰ به ۶:۳۰ تغییر پیدا خواهد کرد و با اجرای طرح ترافیک به نظر می آید بار ترافیکی در مناطق مرکزی پایتخت کاهش یابد.

به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار