فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: با تزریق ۴۹۶ هزار دُز واکسن کرونا، بیش از ۹۳ درصد جامعه هدف شهرستان تاکنون دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷ 23 November 2021

به گزارش تابناک تهران،  مهدی یوسفی جمارانی روز سه‌شنبه در این باره گفت: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون ۲۷۴ هزار نفر دُز اول، ۲۲۰ هزار و ۲۰۰ نفر دُز دوم و هزار و ۹۰۰ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان اظهار کرد: ۳۸ هزار دانش آموز دُز اول و ۲۷ هزار و ۲۰۰ دانش آموز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

فرماندار پاکدشت از انجام ۳۴ هزار و ۲۰۰ تست سریع در طرح شهید سلیمانی خبر داد و افزود: از ابتدای طرح شهید سلیمانی با تشکیل ۱۶ تیم مراقبتی متشکل از بسیج و اعضای سلامت در شهرستان وضعیت سلامت بیش از ۳۴ هزار نفر با تست سریع بررسی شد که جواب ۴ هزار ۹۲۸ نفر مثبت اعلام شد.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، تاکنون از ۱۸ هزار و ۱۹۰ نفر، تست پی سی آر دریافت شده که از این تعداد، تست ۶ هزار و ۶۵۶ نفر مثبت اعلام شده و حدود ۳۵ هزار نفر از اطرافیان و افرادی که با آنها در تماس بودند به منظور بیماریابی افراد ناقل، رهگیری شدند که در نتیجه ۵ هزار نفر از بیماران شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

یوسفی جمارانی با اشاره به تشکیل تیم‌های مراقبت در منزل افزود: طی این مدت ۴ تیم مراقبت در منزل متشکل از ۸ نفر، از ۳۵۳ نفر در منزل مراقبت کردند.

وی اظهار داشت: بیش از ۳۳ مرکز واکسیناسیون در سطح این شهرستان از جمله در شهرک‌های صنعتی، مصلای، مراکز مهدوی و همچنین مراکز درمانی خصوصی و دولتی کار واکسیناسیون مردم را انجام دادند.

فرماندار پاکدشت روند بیماری را نزولی اعلام کرد و افزود: طی ۲ هفته گذشته آمار بستری ها ۳۰ درصد و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا نیز ۷۷ درصد کاهش داشته است.

 بر اساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان پاکدشت در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار