مدیر منطقه برق شهرستان پاکدشت گفت: با کشف ۲ مزرعه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال، ۳۳ دستگاه ماینر در پاکدشت کشف و جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷ 23 November 2021

 

حمیدرضا نادری روز سه‌شنبه در خصوص جمع آوری انشعابات غیرمجاز و دستگاه‌های استخراج رمزارز به خبرنگار ایرنا گفت: در پی رصدهای اطلاعاتی و هوشیاری ماموران ادره برق پاکدشت ۳۳ دستگاه استخراج رمزارز که از برق غیرمجاز استفاده می‌کردند از یک کارگاه متروکه و یک باب منزل مسکونی کشف و توقیف شد.

نادری ارزش ریالی ماینرهای کشف شده را بیش از ۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این ماینرها با ۲ رشته کابل غیرمجاز سه فاز تغذیه می‌شدند که توسط بازرسان و ماموران منطقه برق پاکدشت شناسایی و توقیف شد.

وی گفت : هر دستگاه ماینر معادل ۲ و نیم کیلو وات ساعت معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار، مصرف برق دارد که فشار بسیار زیادی را بر شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه دستگاه های استخراج کننده رمز ارز (ماینر) توان مصرفی بالایی دارند و موجب خسارت به شبکه توزیع نیروی برق می شوند اظهار داشت: کشف مزرعه ارز دیجیتال از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و مأموران شرکت برق با جدیت این موضوع را پیگیری و با متخلفان برخورد می‌کنند.

رییس منطقه برق پاکدشت گفت: از ابتدای طرح جمع آوری مزارع غیرمجاز دیجیتال تاکنون ۷۶ مزرعه ارز دیجیتال با بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ دستگاه ماینر در پاکدشت کشف و توقیف شده است.

نادری از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه سوء استفاده از شبکه های برق، موضوع را با شماره تلفن ۰۲۱۳۶۰۲۵۳۰۲ به این شرکت اطلاع دهند تا موضوع پیگیری و اقدام های لازم جهت برخورد قانونی صورت گیرد.

پاکدشت با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار