رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از وضعیت آلودگی هوا، ترافیک و آب و هوای پایتخت سوال نکنید، چرا که چیز جدیدی نداریم که به مردم بگوییم.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ 23 November 2021

به گزارش تابناک تهران،مهدی چمران روز سه شنبه پیش از آغاز جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نتیجه کم کاری، کار نکردن و «آمدیم که کار نکنیم» دوره‌های گذشته، نخریدن واگن برای مترو و اتوبوس برای حمل و نقل عمومی و وضعیت کنونی پایتخت است.

وی افزود: نتیجه این شد که نه تنها نتوانستیم این اوضاع را بهتر کنیم بلکه وضعیت بدتر از قبل هم شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید تلاش می‌کردند تا ۶ هزار اتوبوس دوره چهارم را حفظ کنند، گفت: با حفظ تلاش های گذشته، اکنون شرایط مناسب تر بود.

بودجه شهرداری تهران محقق نمی‌شود

وی ادامه داد: تعداد اتوبوس های پایتخت از ۶ هزار اتوبوس به ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه کاهش یافته و شرایط بدتر شده است.

به گفته وی، واگن های قطار نیز از یک هزار دستگاه در دوره چهارم به ۴۰۰ دستگاه رسیده است.

چمران اظهار داشت: زمانی که مردم در فشار باشند و مسافران مترو و اتوبوس زیاد شود، شهروندان نمی توانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و به سراغ خودروی شخصی میروند.

چمران با بیان اینکه وقتی خودرو شخصی به خیابان ها آمد ترافیک زیاد می شود، اظهار داشت: هنوز مدارس و دانشگاه‌ها باز نشده است و در آن شرایط ۲۰ درصد به ترافیک تهران افزوده می شود.

وی با اشاره به بودجه امسال شهرداری پایتخت گفت: در این بودجه نیز چیز خاصی ندیده‌ایم؛ بودجه را با دست بالا بستند و این بودجه محقق نمی‌شود.

بوستان ولایت رها شده است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه امروز نسبت به مغفول ماندن ظرفیت‌های منطقه ۱۹ تهران تذکر داد و گفت: بوستان ولایت به عنوان یکی از سرمایه های پایتخت، رها شده است.

مهدی پیرهادی گفت: بوستان ولایت به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت های شهر تهران در حوزه گردشگری و سپری کردن اوقات فراغت شهروندان تهرانی است.

وی با اشاره به سایر معضلات و نیازهای این منطقه، عنوان کرد: فقدان حتی یک بیمارستان در محدوده شهرداری منطقه ۱۹، به عنوان یکی از نیازهای اساسی این منطقه، مشهود است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ایجاد بیمارستان از نیازهای اساسی این منطقه است که با تدبیر، پیگیری و همکاری مدیریت شهری و وزارت بهداشت، محقق می شود.

وی با بیان اینکه وجود ۲۷ کوره آجرپزی در این منطقه، ظرفیت قابل توجهی است که بهره گیری از آن مغفول مانده است، گفت: این کوره ها وضعیت نامشخصی دارد و مالکان به خاطر نبود جذابیت پهنه ای و اقتصادی تمایلی به حل این مسائل ندارند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، اراضی ۱۸۰ هکتاری محدوده خلازیل را از دیگر ظرفیت های منطقه دانست و گفت: این محدوده در حال حاضر جرم خیز است.

پیرهادی ادامه‌ داد: این محدوده باید تعیین تکلیف شود و با تدابیر مدیریتی از ظرفیت این پهنه برای افزایش سرانه های فرهنگی، خدماتی و اجتماعی بهره گرفته شود.

وی، وضعیت املاک موقوفه ای در قسمت هایی از منطقه و ساخت و سازهای قدیمی که در گذشته در این املاک انجام شده را پیچیده دانست.

پیرهادی اظهار داشت: شهرداری در هماهنگی با متولیان موقوفات این محدوده، می تواند نسبت به تعیین تکلیف این محدوده تدابیری بیاندیشد.

وی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تهران خواست نسبت به احیای هویت محلات پایتخت، به ویژه محلات جنوبی حساسیت داشته باشند و در این دوره از مدیریت شهری، برای رفع مشکلات بر زمین مانده محله ها تلاش کنند.

ذکر به وضعیت خط ۹ بی‌آرتی 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست به وضعیت خط ۹ اتوبوس‌های تندروی تهران تذکر داد و خواستار رفع مشکلات آن شد.

علیرضا نادعلی اظهار داشت: همانطور که در روزهای اخیر شاهد بودیم، تهران با مشکلات بزرگی از جمله ترافیک سنگین در برخی ساعات روز و آلودگی شدید هوا مواجه است.

وی ادامه داد: در این میان گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش اثرات این ۲ مشکل، نقش چشمگیری دارد.

نادعلی با بیان اینکه برای بررسی این موضوع بازدیدی سرزده از خط ۹ اتوبوس‌های تندروی تهران داشتم، عنوان کرد: کمبود تعداد اتوبوس‌های فعال در خط علاوه بر تشدید مشکلات، گریبان‌ گیر کارکنان اتوبوسرانی و رانندگان شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: کمبود نیروی این سازمان ضمن کاهش تعداد اتوبوس‌ها، موجب شده تا رانندگان سرعت حرکت را برای جابجایی مسافر افزایش دهند تا مسافران در ایستگاه‌ها معطل نشوند و این امر موجب بروز خطراتی شده است.

نادعلی ادامه داد: نبود پوشش بیمه بدنه موجب شده تا رانندگان هزینه های مربوط به تصادفات را خودشان پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش ها، بازنشستگی ۸۰۰ نفر از کارکنان و بلاتکلیف ماندن استخدام ۲۵۰ راننده و نیروی فنی نیز موجب شده تا ساعت کاری رانندگان بدون در نظر گرفتن حق و حقوق آنان، افزایش یابد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از بلاتکلیفی طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت واحد اتوبوسرانی، نیز انتقاد کرد.

وی گفت: معطل ماندن طرح طبقه بندی مشاغل از سال ۱۳۸۵، بی جواب ماندن درخواست افزایش حق جذب برای رانندگان و کارگران در حالی که مصوبه کمیسیون مربوطه در دوره گذشته را دارد و همچنین بی‌نظمی و گاه تبعیض در رفاهیات رانندگان از جمله خواسته‌های رانندگان است.

نادعلی با اشاره به گفت و گو با مسافران این خط نیز، خاطرنشان کرد: مسئله زورگیری و جیب بری در ساعات شلوغی اتوبوس، از سوی مسافران این خط، مورد تاکید بود.  

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: وضعیت نامطلوب نظافت ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها، پاسخگو نبودن سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸، نبود تابلوهای راهنمای نام و روشنایی ایستگاه‌ها از دیگر موارد گله مندی شهروندان بود.

نادعلی با اشاره به وجود معتادان متجاهر در مسیر خط ۹ اتوبوس‌های تندرو، افزود: در طول مسیر نیز چیزی که به کرات قابل مشاهده بود، حضور معتادان در میانه بزرگراه امام علی (ع) بود.  

وی ادامه داد: این مسئله علاوه بر این که موجب بروز حوادث مانند تصادف با اتوبوس‌ها می‌شود، امنیت را در ایستگاه‌ها به حداقل رسانده و غارت اموال ایستگاه‌هایی که با هزینه بیت المال ساخته شده اند را به همراه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص به شهردار پایتخت و معاونت حمل و نقل و ترافیک تذکر داد و خواستار رفع مشکلات و ارائه گزارش به شورای شهر تهران شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار