اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به پایداری هوا و سکون نسبی جو و انباشت آلاینده‌های جوی به ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و کاهش کیفیت هوا در این استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ 23 November 2021

به گزارش تابناک تهران به نقل از اداره کل هواشناسی استان تهران، در این هشدار با اشاره به شرایط پایداری نسبی هوا و انباشت آلاینده‌ها از عصر فردا (چهارشنبه سه آذر) تا شنبه هفته آتی (۶ آذر) افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در نواحی پرتردد و صنعتی استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس، افزایش شاخص آلودگی های جوی و کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه های حساس و در صورت مهار نکردن منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در بعضی ساعات، کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه ها به ویژه در مناطق صنعتی و پرتردد مورد انتظار است.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و ریوی، رفت و آمدهای غیر ضروری به نواحی پرتردد برای افراد سالمند و خردسال و فعالیت فیزیکی طولانی و ورزش در فضای باز در این مدت هشدار داد.

در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار