شهردار تهران گفت: شرایط در منطقه با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و شعار استقلال و آزادی تغییر کرد و انقلاب، معنویت و پیشرفت را به معنی کامل به مردم هدیه داد.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 23 November 2021

به گزارش تابناک تهران، علیرضا زاکانی روز سه شنبه در «دومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با موضوع یمن محور تحول و خودباوری» که در سالن همایش های بین المللی اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: در واقع، سه ویژگی با انقلاب اسلامی مشخص شد که قدرت اول آن دین بود و با توجه به دین و اعتقادات است که پیروزی حادث می شود.

وی افزود: قدرت دوم مردم بودند که در انقلاب اسلامی نشان دادند هرجا باشند صحنه از پیش تعیین تکلیف می شود.

زاکانی قدرت سوم را قدرت رهبری دینی دانست؛ آنجا که بین دین و ملت بر مدار رهبری، پیوستگی جداناپذیری شکل گرفت و در صحنه های آسان و دشوار این پیوستگی متجلی شد.

شهردار تهران گفت: آنچه در ۱۰۰ سال، ملت‌ها را در بند کشید استبداد و استکبار بود و این ۲ لبه قیچی کوشیدند با غارت امکانات و هویت، آزادی و استقلال را از ملت‌ها بگیرند.

وی ادامه داد: ده‌ها سال تلاش استکبار برای حضور مستقیم در مستعمره ها و غارت امکانات کشورها از یک سو و حضور عناصر وابسته که غیرمستقیم به استکبار سرویس می دانند از سوی دیگر باعث شد ملت ها ضعیف و مستکبران فربه و پررو تر و با اشتهای بیشتر تر در عرصه حاضر شوند.

زاکانی افزود: حضور مستکبران در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی در کشورها چه به شکل مستقیم مانند هند و چه غیرمستقیم مانند دوران قاجار امکاناتی را فراهم کرد که حاصل آن جز کمک به اهداف نظام سلطه و از بین بردن ملت ها نبود.

شهردار تهران ادامه داد: بعد از به دست آوردن شناخت جدید از کشورها، نظام سلطه اهداف جدیدی را دنبال می کرد و حکومت هایی مانند پهلوی در ایران و سایر ایادی آن ها در کشور های دیگر تلاش کردند تا آنچه مستکبران می خواستند با کمترین بها برایشان فراهم شود.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی شرایط در منطقه به گونه ای پیش رفت که نظام‌سلطه توانست با به یغما بردن امکانات ملت ها اهداف خود را دنبال کند، ادامه داد: آنان در گام دیگر مسیرهایی را دنبال کردند که با الگو سازی و با تفکر غربی دل ملت ها را از آن خود کردند و در این میان کشورهایی مانند امارات مسیری طی کردند که برای رسیدن به این هدف در کنار کشوری مانند عربستان از هم پیشی می گرفتند.

انقلاب اسلامی امید را در دل ملت ها زنده کرد

زاکانی با اشاره به قدرت های سه گانه انقلاب ایران ادامه داد: این قدرت سه گانه برای مردم جذاب بود و عرصه جدید در جهان شکل گرفت و دیری نپایید که شرایط منطقه را تغییر داد.

وی بیان کرد: آمریکا که پرچمدار غارت جهان بود پس از جنگ جهانی دوم، جنگ سرد را آغاز کرد و در سال ۱۹۹۱ با فروپاشی شوروی و اعلام نظم نوین جهانی از سوی بوش پدر، همه به این نتیجه رسیدند که راهی جز تسلیم در مقابل آمریکا ندارند.

زاکانی اضافه کرد: اما انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) امیدی را در دل مقاومت ملت ها زنده کرد به طوری که از سال ۱۹۹۱ تا سال ۲۰۱۰ آمریکا هرچه کوشید قدرت خود را به منطقه وارد کند موفق نشد.

شهردار تهران تاکید کرد: زمانی که حادثه برج های دوقلو در آمریکا رقم خورد حمله علیه این کشور آغاز شد و نقشه راه آنها این بود که همه کشورها زیر تاثیر و تعقیب نظام غربی قرار بگیرند و غربی شوند.

وی ادامه داد: این تلاش ها برای آنها ناکامی به دنبال داشت که البته، حمله به لبنان و شکست در مقابل این کشور در جنگ ۳۳ روزه شرایط جدیدی را رقم زد.

شهردار تهران گفت: ملت مقاومت کام دشمنان را تلخ کرد و در سال ۲۰۱۰ مستکبران به این جمع بندی رسیدند که جنگ فرقه ای را در شمال و غرب آسیا شکل دهند تا به اهداف خود برسند و مسیری را دنبال کنند که ماحصل آن جز تل خاکستری نباشد.

به گفته وی، با این حال، مستکبران دست به خطای راهبردی زدند و تلاش کردند کشور یمن که از عظمت و افتخار در اسلام بهره مند است و ویژگی آخرالزمانی دارد را مورد امتحان قرار دهند و امکانات و هویت این کشور را با سرپنجه های مستقیم آمریکا مانند عربستان، رژیم صیهونیستی و امارات، با یک حرکت جدید مواجه کنند.

زاکانی گفت: هفت سال است که ملت با هویت یمن با دست خالی در مقابل استکبار می جنگد و با ایستادگی خود پیام هایی را به دنیا مخابره می کند و هر لحظه که اقدام جدیدی رخ می‌دهد ملت با بصیرت یمن دست پنهان را می بیند و از مادر و زاینده این جنایت نام می برد.

رهبری ملت یمن نشان از اوج مقاومت دارد

به گفته شهردار تهران، عربستان لکه ننگی بر پهنه سرزمین اسلامی است و ملت یمن در این هفت سال نشان داد از اوج بصیرت، ایمان و خودباوری برخوردار و بهره مند است.

وی اضافه کرد: رهبری ملت یمن نشان از اوج مقاومت در مقابل استکبار دارد و هیچ کس فکر نمی کرد با مقاومت ملت یمن کشوری مانند عربستان و رژیم صهیونیستی صحنه را خالی کند.

افشاری بیان کرد: اقدام اخیر در حمله ۱۴ پهپاد موجب سقوط و نزول ارزش ارامکوی عربستان در بورس شد و تلاش کردند تا باب المندب را برای خود کنند اما امروز راهی در این مسیر برای دشمنان وجود ندارد و به التماس افتادند.

شهردار تهران با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب خطاب به عربستانی ها که فرمودند آنها خطای راهبردی در مقابل یمن انجام دادند، گفت: اما آنها گوششان سنگین تر از این بود که توصیه را بشنوند و یمن بعد از هفت سال مقاومت در آستانه پیروزی قرار گرفته است.

زاکانی ادامه داد: ما این انسجام ملت یمن را به مردم این کشور تبریک می گوییم و به این ملت افتخار می کنیم؛ چراکه مقاومت در اوج سختی شکل گرفت و این افتخار انقلاب اسلامی در همه عرصه ها است و به تعبیر رهبرم معظم انقلاب، این قرن، قرن پیروزی بر استبداد است و میخ آخر بر تابوت سلطه زده می شود.

وی با بیان اینکه نمی شود در همچین مجلسی حاضر بود و از سید شهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی یاد نکرد، گفت: در دنیایی که زر و زیور چشم همه را ربوده بود این رادمرد با بندگی به درگاه الهی، درایت، شجاعت و با استواری پا به عرضه نبرد گذاشت.

زاکانی افزود: لذا با همه وجود به پیشگاه امام راحل، حاج قاسم سلیمانی، محور مقاومت و رزمندگان آن در کشورهای اسلامی به ویژه ملت رشید یمن که یکپارچه شجاعت به خرج داد، درود می فرستیم.

 دومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با موضوع «یمن؛ محور تحول و خودباوری جهان اسلام» با حضور سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام والمسلمین دکتر شهریاری دبیرکل مجمع جهان تقریب مذاهب اسلامی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، علیرضا زاکانی شهردار تهران و محمدالدیلمی سفیر یمن در تهران و میهمانانی از گروه‌های مختلف بسیج و جبهه مقاومت امروز (سه شنبه) در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار