سعید اشتیاقی کاندیدای انتخابات اتاق مشترک ایران و چین:
سعید اشتیاقی عضو اتاق بازرگانی ایران، تاکید کرد که اتاق‌های مشترک باید به دنبال جوانگرایی ونوگرایی با بهره گیری از تجربیات پیشکسوتان باشند.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲ 23 November 2021

سعید اشتیاقی فعال اقتصادی با بیان اینکه سابقه حضور او در اتاق مشترک ایران و چین به دوازده سال می رسد، در اظهاراتی عنوان کرد: هدفی که از کاندیداشدن در انتخابات اتاق های مشترک دنبال می‌کنیم، ورود جوانان با محوریت جوانگرایی، نوگرایی وهمگرایی است. همگرایی به این معناست که جوان با قرار گرفتن در کنار پیشکسوتا ن در جهت توسعه روابط اقتصادی ایران با چین مستمر گام های بلندی بردارند.

اشتیاقی تاکید کرد که اتاق باید بر گردش نخبگان و ایده های جدید متمرکز باشد و در این راستا باید اقدام به شناسایی و دعوت آنان برای تدوین و انجام برنامه های جدید کند.

او عنوان کرد: یکی دیگر از اهدافی که دنبال می‌کنیم این است که اتاقی عضو محور داشته باشیم؛ به عبارتی دیگر، یعنی اینکه اعضا تسهیلات مناسبی در جهت تسهیل روابط تجاری‌شان دریافت کنند.

اشتیاقی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: در این میان ما به دنبال ایجاد اتاقی در تراز روابط اقتصادی ایران و چین هستیم؛ زیرا با وجود مشخص بودن حجم روابط اقتصادی، معلوم نیست که آیا اتاق ایران و چین در تراز این معاملات اقتصادی و تجاری است یاخیر. بنابراین یکی از خواسته های ما به صورت شفاف دنبال کردن این مساله است.

او در ادامه افزود: ‌یکی انتقاداتی که در این مطرح می شود، عقد قرارداد ۲۵ ساله ایران با چین یا عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای است که اخیرا اتفاق افتاده است. این درحالی است که اتاق مشترک می تواند در اینجا به عنوان یک بازیگر فعال نقش بازی کند و با هم اندیشی با فعالان بازار چین به یک هم اندیشی برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی دست پیدا کند.

کاندیدای این دوره از انتخابات اتاق مشترک ایران و چین، معتقد است که اتاق تا الان نقش خود را به خوبی ایفا نکرده و نقض عملکرد داشته است که باید این موارد مورد بازنگری قرار گیرد.

اشتیاقی تاکید کرد: بخش خصوصی باید به این بلوغ برسد که دولت باید اتاق را در کنار خود ببیند، نه مقابل خود. چراکه تنها از این طریق است که می‌توان از این ظرفیت به خوبی نهایت استفاده را برد.

برچسب ها: سعید اشتیاقی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار