استاندار تهران با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۱ رشد ۷.۴ تا ۷.۶ دهم درصدی پیش بینی شده گفت: صنعت استان تهران ظرفیت ایجاد تحول در کوتاه مدت را دارد و تحقق این موضوع به جهش در تولید استان تهران نیاز دارد.
کد خبر: ۱۰۱۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ 25 November 2021

به گزارش «تابناک تهران»، محسن منصوری در هشتمین سفر استانی در شهرستان بهارستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این بازدید ها در راستای رسیدگی به بخش صنعت، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان های اطراف و حاشیه ای استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این بازدید ها نیز روسای ادارات کل و دستگاههای متولی حضور دارند گفت: بخشی از موضوعات و معضلات واحدهای صنعتی به صورت عمومی و بخشی به صورت مصداقی است و بر همین اساس در حوزه مشکلات عمومی برخی مقررات ما فرسایشی است و کهنه است که نیاز به بازنگری دارد.

استاندار تهران اضافه کرد: در بخش نخست در حوزه صنعت برخی قواعد مربوط به ۵۰ تا ۶۰ سال پیش در استان پایه گذاری شده که نمونه آن محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر که نفس صنعت استان تهران را گرفته است.

منصوری با اشاره به استقرار صنایع آلاینده در استان تهران گفت: مسئله محیط زیست و هوای پاک اولویت اصلی محسوب شده و لذا این قانون نیازمند بازنگری و تجدید نظر است..

وی با بیان اینکه با نرم افزار و مقرارت مربوط به ۵۰ سال پیش نمی توان تهرانی با ۱۵.۵ میلون نفر را اداره کرد خاطر نشان کرد: این مسائل در سطح ستاد تسهیل استان تهران نمی گنجد بلکه باید طرح مسئله و پیگیری آن را در قالب کارگروهی با حضور ۱۰ دستگاه اصلی تشکیل و جزییات آن را پیگیری کرد.

منصوری بیان کرد: از این قبیل موضوعات در سطح استان ۶ عنوان وجود دارد که با حل آنان شاهد رشد تساعدی در صنعت خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به بازدید از کارخانه تولید پروفیل بهارستان که هم اینک ۶۰۰ نفر در این کارخانه مشغول فعالیت هستند گفت: مساله مهم این است که مواد اولیه به دست تولید کننده نمی‌رسد و با کمک دولت در این حوزه بخشی از مواد اولیه این مجموعه تامین و مشکلات آن حل و فصل می شود و ظرفیت ایجاد اشتغال در این مجموعه به هزار نفر خواهد رسید.

استاندار تهران افزود: برای رفع این مشکلات ۲ راهکار وجود دارد که هم برای واردات ارز را در خارج از کشور بدهیم و به ازای آن ریال را دریافت کرد و راه دوم برای این کارخانه مذاکره با بورس و شرکت فولاد مبارکه است تا بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تامین شود.

استاندار تهران به ۲ مجموعه کشاورزی بهارستان نیز اشاره کرد و افزود: مهم ترین دغدغه این بخش اختلافات با شهرداری عنوان شده که در کمتر از ۲ ماه قابل حل است.

وی اضافه کرد: دریکی از این مجموعه ها بنا شد تا کلیات مجوز صادر و مالک مسیر اجرایی را دنبال کند و مورد دیگر که تخصصی تر و نیاز به بررسی کارشناسی دارد را در جلسات آتی رسیدگی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار