عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه بازگشت پایتخت به دوره طلایی تنها در پرتو عملی شدن ۶ اصل میسر می‌شود، خواستار پرداخت سهم این کلانشهر از محل جرایم رانندگی و بدهی دولت‌ها به شهرداری تهران شد.
کد خبر: ۱۰۱۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ 28 November 2021

به گزارش تابناک تهران، جعفر شربیانی روز یکشنبه در بیست و هفتمین جلسه شورای ششم شهر تهران گفت: شهر و شهرداری تهران در دوره های مختلف در چهار دهه اخیر هزینه های زیادی را پرداخته، آن هم در شرایطی که دولت ها اعتقادی به پرداخت قانونی حقوق پایتخت نشینان و شهرداری نداشته اند.

وی ادامه داد: عمق مسائل و مشکلات و عقب ماندگی شهر تهران به گونه ای است که دیگر عکس‌های حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت و وعده‌ها و قول‌ها حساسیت ویژه‌ای در مردم تهران ایجاد نمی‌کند.

شربیانی افزود: بازگشت تهران به دوره طلایی تنها در پرتو عملی شدن ۶ اصل میسر می شود؛ نخست اینکه بدهی انباشته شده چند ۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت ها به شهر و شهرداری تهران تسویه شود.

به گفته وی، گام دوم پرداخت سهم پنجاه درصدی دولت در ساخت و توسعه مترو و خرید اتوبوس و پرداخت سهم آن در یارانه بلیط مترو و اتوبوس است.

شربیانی تاکید کرد: پرداخت سهم شهر تهران از جریمه های راهنمایی و رانندگی، عملیاتی و اجرایی شدن تضامین و وثیقه های کافی برای تحقق جذب سرمایه خارجی و اوراق مشارکت داخلی برای توسعه و عمران شهر تهران نیز ضرورت دارد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران اصل پنجم بازگشت تهران به دوره طلایی را عملیاتی شدن تکالیف برجا مانده قانونی در تحقق مقوله «مدیریت یکپارچه شهری» دانست و گفت: افزایش سهم تهران از مالیات بر ارزش افزوده متناسب با نقش و سهمی که مردم تهران در درآمدهای مالیاتی کشور دارند نیز ضروری است.

همچنین زهرا شمس‌احسان دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در صحن امروز شورای شهر درباره اجرایی نشدن اقدامات و تکالیف برنامه سوم شهر تهران اظهار داشت: اجرای تکالیف و الزامات برنامه سوم شهر تهران باید توسط شهرداری انجام شود ولی زمان ارائه ۸۳ الزام برنامه سوم به سر آمده و ۱۹ الزام یعنی ۲۲ درصد احکام مقرر به شورا ارائه نشده است.

وی یکی از وظایف اصلی شورا را نظارت و پایش مصوبات و احکام دانست و گفت: بیشترین الزامات قانونی مربوط به مسائل فرهنگی و اجتماعی بوده که از ۲۴ الزام مشخص شده مهلت ۲۳ مورد گذشته است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:‌ برنامه پنج‌ساله جدی‌ترین سند برای تدوین و موضوع بودجه سالانه شهرداری محسوب می‌شود ولی بسیاری از احکام در این زمینه محقق نشده است.

شمس‌احسان همچنین بررسی دقیق این موضوع و ارائه گزارشی در این باره از سوی شهردار تهران را خواستار شد.

قرار گرفتن نام اعضای شورای شهر در لیست تعارض منافع شهرداری

همچنین در جلسه امروز مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از قرار گرفتن نام اعضای شورای شهر در مصوبه تعارض منافع خبر داد.

وی افزود: طرحی با ۱۲ امضا تقدیم هیات رئیسه شده و در آن خواسته ایم مصوبه تعارض منافع در شهرداری تهران اصلاح شود.

عباسی خاطرنشان کرد: در این اصلاحیه اعضای شورای شهر تهران نیز مشمول این مصوبه می شوند چراکه از مصادیق شورای انقلابی این است که اعضا برای خود یا نزدیکانشان یا دوستان خود نخواهند فرصت هایی را ایجاد کنند.

بر اساس ماده (۲۳) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، سهم شهرداری تهران از وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی در داخل محدوده شهر تهران به میزان ۶۰ درصد تعیین شده و وزارت کشور موظف است جرایم رانندگی وصولی هر استان را میان شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان استان و براساس شاخص جمعیت، توزیع و حداکثر تا ۱۵ ماه بعد به حساب آنان واریز کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار