معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری پایتخت گفت: تهران بزرگ با طرح‌های نوآورانه و پشتوانه علمی ظرفیت پایتخت شدن برای جهان اسلام را دارد.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ 28 November 2021

به گزارش تابناک تهران به نقل از مرکز مطالعات شهرداری تهران، لطف‌الله فروزنده در جلسه شورای سیاست گذاری سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (مجمع شهری تهران) و هشتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی که به صورت برخط برگزار شد، افزود: برگزاری چنین جلساتی پشتوانه بسیار مناسبی برای اهداف بزرگ شهرداری تهران است.

محمدحسن بوچانی رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در ادامه گفت: این مرکز با اجرای جشنواره‌های پژوهشی و مطالعاتی در راستای احقاق اهداف گام دوم انقلاب و منویات مقام معظم رهبری گام برداشته است.

وی با اشاره به محورهای جشنواره گفت: سیزدهمین دوره این جشنواره با سه محور موضوعی «شهرها و مدیریت شهری در گام دوم انقلاب و سده جدید»، «بازگشایی شهرها در دوران پساکرونا» و «رصد تحولات شهرها و مدیریت شهری در پایان سده» برگزار می‌شود.

مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این نشست افزود: استقبال از جشنواره بسیار عالی بوده و تا آخرین مهلت ارسال آثار، تعداد ۲ هزار و ۲۹ اثر از سراسر کشور دریافت شده است.

وی با اشاره به واجد شرایط بودن کلانشهر تهران برای تحقق شعار شهردار پایتخت گفت: مرکز مطالعات شهرداری تهران با ایجاد چنین ظرفیتی در شهرداری حوزه عملیاتی را به شبکه دانش اتصال داده است.

جمالی‌نژاد افزود: برگزاری این جشنواره توسط شهرداری تهران و مرکز مطالعات مورد استقبال شهرداری‌های سراسر کشور بوده و ثمرات آن قابل مشاهده و ملموس خواهد بود.

احمد صادقی عضو شورای شهر تهران با ارزشمند خواندن چنین رویدادی گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری مشکلات شهری مانند ترافیک باید با همفکری و همراهی پژوهشگران و دانشگاهیان حل شود.

حسین یوسفی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در ادامه این نشست با اشاره به نحوه داوری طرح‌ها گفت: داوری آثار به صورت غیرحضوری و در سامانه انجام می‌شود، بهره‌گیری از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های مختلف در حوزه‌های تخصصی در داوری آثار از ویژگی منحصر به فرد این جشنواره به شمار می‌آید.

غلامرضا کاظمیان مدیرکل طرح ریزی شهرها و طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی توسعه شهرها را بدون حضور دانشگاهیان را فاقد ارزش خواند و افزود: توسعه متوازن شهری با مطالعات علمی و مشارکت دانشگاهیان اتفاق می‌افتد و این جشنواره فرصت مناسبی برای مدیریت شهری است.

اسمعیل زیارتی رییس مرکز مطالعات راهبردی شهری و روستایی با تاکید بر دیدگاه کلان مدیریتی حاکم بر سیزدهمین جشنواره بیان کرد: از ویژگی‌های این جشنواره این است که برای حل مشکلات تهران به شهرها و روستاها هم توجه دارد زیرا بسیاری از این مشکلات بی ارتباط با شهرها و روستاهای اطراف پایتخت نیست.

محمدمجید فولادگر رییس پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی دانشگاه آزاد در ادامه گفت: نگاه به آینده شهر تهران از آنجا مورد اهمیت است که با حضور اندیشمندان و دانشمندان تکاپوی فکری در مدیریت شهری شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به تهران الگوی تمدن اسلامی است، افزود: این هدف با تحقق چشم انداز حکمرانی شهری بسط و توسعه و مرجعیت پیدا می‌کند.

سعید کرمی رییس مرکز حقوقی شهرداری تهران و عضو دیگر شورای سیاست گذاری در ادامه گفت: آنچه این جشنواره را خاص کرده این است که آثار برگزیده ضمانت اجرایی دارند و همین ویژگی در استقبال از جشنواره تاثیر بی نظیری داشته است.

سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (مجمع شهری تهران) و هشتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ با حضور تمامی دست اندرکاران حوزه مدیریت شهری کشور به صورت برخط برگزار خواهد شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار