۷۵ درصد جمعیت هدف استان تهران واکسینه شده اند.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ 28 November 2021

به گزارش تابناک تهران، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: تاکنون ۸۶ درصد جمعیت هدف استان تهران دوز اول و حدود ۷۵ درصد نیز هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

علیرضا زالی افزود: برای سومین هفته متوالی است که استان تهران شهر قرمز نداشته و عمده شهرهای این استان رنگ زرد دارند و شهرهای ملارد و بهارستان به رنگ آبی هستند.

به گفته وی، در طول سه هفته اخیر رنگ بندی شهرها در تهران تغییر محسوسی نداشته و از ابتدای سه هفته گذشته تهران فاقد شهر قرمز بوده و شهرهای نارنجی نیز به زرد شده اند.

زالی با اشاره به کاهش آمار بیماری در استان تهران از کاهش ۱۲ درصدی میزان بستری در تهران نسبت به هفته گذشته، کاهش ۱۷ درصدی میزان مراجعان سرپایی و کاهش ۱۴.۵ درصدی بیماران کرونایی بستری در بخش‌های ICU در تهران خبر داد و افزود: شرایط تهران فعلاً با ثبات تلقی می‌شود اما کماکان با توجه به پیچیدگی‌ها و مؤلفه‌های متفاوتی که در کرونا وجود دارد باید به بحث ناپایداری و شکنندگی در تهران اشاره کنیم.

وی به شکل گیری جهش‌های جدید ویروس در دنیا و امواج جدید شبه طغیانی در بخش اروپای شرقی و مرکزی اشاره کرد و با توجه به ارتباط تنگاتنگ مناطق غرب و شمال غربی ایران با اروپا تاکید کرد برای کنترل و مهار بیماری باید مراقبت‌های بیش از گذشته اعمال شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: گرچه تجربه آلمان و اتریش نشان داد که واکسیناسیون نقش بسیار مؤثر و کارایی را در کاهش مرگ و میر و عوارض بیمارستانی دارد اما عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ساده انگاری و عادی انگاری می‌تواند مجدداً منجر به شبه طغیان‌های بیماری کووید ۱۹ شود.

زالی افزود: این تجربه تلخ می‌تواند فراسوی ما باشد اما بدون تردید با دقت بیشتر در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنار تکمیل قطعی‌تر واکسیناسیون می‌توانیم از خطرهای شکل گیری امواج بعدی در تهران و سایر استان‌ها جلوگیری کنیم.

به گفته وی، تا پنجم آذر ۱۸ میلیون و ۴۸۰ هزار واکسن در استان تهران تزریق شده که ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز اول و حدود هشت میلیون نیز هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

زالی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۸۶ درصد جمعیت هدف استان تهران دوز اول واکسن را دریافت کردند و حدود ۷۵ درصد از جمعیت کل استان تهران نیز هر دو دوز واکسن را دریافت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار