استاندار تهران از لزوم تائیدیه مکتوب برای حضور تماشاگران خبر داد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی مسافران بدون تست منفی و واکسن را از مبدا در خارج از کشور سوار نکنند.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ 29 November 2021

به گزارش تابناک تهران، در جلسه امروز ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا استانداری تهران، محسن منصوری با اشاره به این که روز گذشته در ۵ استان فوت ناشی از کرونا صفر بوده است و امید داریم در تهران نیز همین وضعیت صورت گیرد، اظهار کرد: فرمانداران برای ایجاد ترغیب به تزریق واکسن، تبلیغات سنتی و میدانی مانند نصب بنر و فضاسازی‌های مربوطه را انجام دهند.

وی با اشاره به سویه جدید کرونا افزود: در فرودگاه امام خمینی(ره) تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور دارند، اما شرکت‌های هواپیمایی نباید از مبدا در خارج از کشور مسافران بدون تست منفی را سوار کنند.

استاندار تهران به تقویت نظارت در فرودگاه و عدم تکرار پرواز اخیر شرکت کاسپین و ورود برخی مبتلایان تاکید کرد و ادامه داد: یگان انتظامی در فرودگاه نیز باید سخت‌گیرانه هدایت مسافران مبتلا یا بدون تست منفی را به مرکز‌های قرنطینه انجام دهد، تا مسافران خارجی در هتل و مسافران داخلی در منزل قرنطینه شوند که استفاده از ظرفیت طرح شهید سلیمانی لازم است.

منصوری به مجوز بازگشایی ۹۳ درصد مدارس استان تهران اشاره کرد و افزود: براساس امار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حدود ۲۰ درصد دانش آموزانی که این مجموعه رصد می‌کند، به کرونا مبتلا شدند، بنابراین باید با کنترل روزانه و ارائه امکانات بهداشتی روند آموزش حضوری مدیریت شود.

وی به لزوم تایید مکتوب وزارت بهداشت برای حضور تماشاگران در مسابقات تاکید کرد: اگر وزارت ورزش و جوانان تقاضای مکتوب برای حضور تماشاگران در مسابقات مختلف داشته باشد، فقط با تائیدیه مکتوب وزارت بهداشت شرایط برای حضور هواداران در مجموعه‌های ورزشی فراهم می‌شود.

استاندار تهران برای تبلیغ و ترغیب به تزریق واکسن و توجیه همگانی این امور در صداوسیما اضافه کرد: اقای جبلی ریاست محترم صداوسیما برای ایجاد فضای گفتمانی در رابطه با تزریق اجباری واکسن قول همکاری دادند، پس کمیته‌های علمی باید در راستای تولید محتوا و اغنای عمومی در آنتن‌های تلوزیونی‌ اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار