مدیرکل تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران گفت:
با توجه به تقاضای بالای بهره‌مندی از پوشش بیمه کارگران ساختمانی، سهمیه‌ی این نوع بیمه در شهرستان پاکدشت افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 29 November 2021

به گزارش تابناک تهران، مدیرکل تامین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران گفت: شهرستان پاکدشت بیشترین متقاضی را در استان تهران برای استفاده از خدمات بیمه‌ی کارگران ساختمانی دارد.
سعدزاده افزود: در حال حاضر در مجموع ۶۰۰۰ نفر در پاکدشت متقاضی بیمه کارگران ساختمانی هستند که تلاش می‌کنیم با انتقال سهمیه‌ها همه‌ی این افراد تحت پوشش قرار بگیرند.

وی گفت: با توجه به اینکه قانونگذار مهارت‌های ۱۶ گانه‌ای را برای کارگران ساختمانی پیشبینی کرده و راستی آزمایی این تخصص‌ها در افراد قدری زمان بر است، اما تلاش می‌کنیم تا چند روز آینده سهمیه شعبه پاکدشت را به همکاران خود در این شعبه اعلام کنیم تا در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

مدیرکل تامین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران افزود: به تبع شاید افرادی باشند که کارگر ساختمانی باشند، اما جزء موارد ۱۶ گانه نباشند که این افراد هم باید راستی آزمایی شوند و با انتقال مخدومه‌هایی که اتفاق می‌افتد تلاش می‌کنیم این افراد تحت پوشش قرار گیرند.

داود سعدزاده گفت: پیگیر هستیم که انشالله با تصویب مجلس اعتبارات حق بیمه سایر کارگران ساختمانی هم تخصیص داده شود و این افراد هم تحت پوشش بیمه‌ی کارگران قرار بگیرند.

وی به بیمه شدگان مشمول مشاغل سخت و زیان آور هم اشاره کرد و افزود: اگر شخصی ادعا دارد که نوع شغل او از مشاغل سخت و زیان آور است و توان ادامه کار را دارد یا به شکلی تقاضا دارد که از ظرفیت این قانون استفاده کند، می‌تواند درخواست دهد و درخواست وی حتما در کمیسیون‌های مربوطه بررسی می‌شود.

مدیرکل بیمه تامین اجنماعی شهرستان‌های استان تهران در پایان با اشاره به اینکه عنوان شغلی لزوما معرف سخت و زیان آور بودن شغل نیست گفت: به عنوان مثال نانوایی که در استان آذربایجان شرقی شغل او سخت و زیان آور تلقی نمی‌شود ممکن است همین نانوا در خوزستان با توجه به شرایطی که حاکم است سخت و زیان آور محسوب شود و این را می‌توان به همه‌ی مشاغل تعمیم داد.

 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار