فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران با بیان اینکه بیشترین تزریق واکسن کرونا در این استان انجام شده است، تصریح کرد: واکسیناسیون خطر سرایت "اومیکرون" سویه جدید ویروس کرونا را به حداقل می رساند.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 29 November 2021

به گزارش تابناک تهران، علیرضا زالی عصر دوشنبه در جلسه هفتگی ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: میزان واکسیناسیون در دُز سوم عمدتا در تهران بوده، لذا همه استراتژی‌ها باید به سمت دُز سوم برود و بر همین اساس باید همه امکانات و نیروها برای واکسیناسیون همچنان آماده نگهداشته شود؛ باید برنامه ریزی در سطح استان تهران برای تزریق نوبت سوم واکسن مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دنیا به سویه جدید کرونا ویروس یعنی اُومیکرون آلوده شده و این سوش الگوی پاندمی را به خود گرفته است. در حقیقت وقتی سوش جدید در پنج قاره دیده شود به معنای این است که پاندمی شده است.

زالی تاکید کرد: هر چه سوش‌ها با فرکانسی گسترده‌تر باشند خطرناک تر هستند؛ لذا باید مراقبت‌های خود را در مبادی مرزی بیشتر کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر اطلاعات کافی در مورد بیماری زایی جهش ویروس جدید نداریم اما قطعا سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و جزو مشخصه‌های آن این است که بویایی و چشایی را درگیر نمی‌کند.

زالی ادامه داد: دو تا سه هفته زمان می‌برد که در مورد تاثیر سبد واکسن‌های موجود در جهان در مقابل سوش جدید اظهار نظر کرد، در شرایط موجود آنچه که از کشورهای آفریقایی در خصوص سوش جدید گزارش می‌شود و با توجه به قدرت شناسایی که در این کشورها اندک است می‌توان پیش بینی کرد که بسیار تعداد کمتر گزارش شده است.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونای استان تهران با بیان اینکه حتی مقاوم ترین جهش‌های کرونا برایشان رعایت پروتکل‌های بهداشتی موثر است، گفت: به عنوان یک اصل کلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی روی همه سوش‌ها موثر است و به این ترتیب ارزانترین و موثرترین موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به گفته وی، در این شرایط همه باید دست به دست هم دهیم و بازگشت به رعایت دقیق و متعهدانه پروتکل‌های بهداشتی را محقق کنیم.

زالی خاطرنشان کرد: پس از شکل گیری سوش جدید، استرس و ترسی جهانی شکل گرفته، این موضوع می‌تواند موجب شود آموزش با تاکید بیشتر اثرگذاری خوبی داشته باشد. لذا باید از این فرصت در جهت آموزش بهره گرفت.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) سویه جدید ویروس کرونا را «اومیکرون» نام نهاده و در فهرست سویه های نگران‌کننده بیماری کووید -۱۹ طبقه بندی کرده است .

این سویه جدید از ویروس کرونا جهش‌های زیادی داشته و شواهد اولیه حاکی از آن است که «اومیکرون» موارد ابتلاء به ویروس را افزایش داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار