شهردار پاکدشت؛
شهردار فرون‌آباد پاکدشت گفت: تداخل مناطق مسکونی و صنعتی با یکدیگر، مهمترین مشکل شهر فرون‌آباد در خدمت رسانی به مردم است.
کد خبر: ۱۰۱۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 30 November 2021

به گزارش تابناک تهران، احسان درویشی روز سه‌شنبه در این باره گفت: یکی از مهمترین چالش‌های شهر فرون‌آباد تداخل مناطق مسکونی و صنعتی است و این امر باعث شده تا طی سال‌های اخیر، در مناطقی از شهر مناطق مسکونی در میان کارگاه‌های صنعتی ایجاد شود.

وی اظهار داشت: وجود سکونتگاه غیررسمی در کنار رشد نامتوازن شهر سبب شده تا فرون‌آباد به دلیل مهاجرپذیری همواره شاهد رشد جمعیت نامتوازن با شهر باشد و این امر مشکلات عدیده‌ای را برای مدیرت شهر و اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری ایجاد کرده است.

درویشی با اشاره به وجود ۳۰ هکتار بافت فرسوده در فرون‌آباد اظهار داشت: طرح هادی شهر فرون‌آباد پنجم بهمن ۱۳۹۶ از سوی استاندار وقت تهران به استناد مصوبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ هیأت وزیران به شهرداری این شهر ابلاغ شد که بر اساس این طرح، محدوده شهر فرون‌آباد ۱۶۱ هکتار و حریم شهر یک هزار و ۳۳۹ تعیین شده است.

وی گفت: از مجموع وسعت محدوده شهر فرون آباد، ۳۰ هکتار جزو بافت فرسوده است که با اجرای طرح بازآفرینی شهری، این بافت فرسوده نوسازی و کارآمد می‌شود.

درویشی تصریح کرد: شهر فرون‌آباد با برخورداری از یک هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی، یکی از شهرهای صنعتی استان تهران محسوب می‌شود ضمن این که این شهر علاوه بر واحدهای صنعتی، از ۶ هزار و ۵۶۳ واحد مسکونی نیز برخوردار است.

شهردار فرون‌آباد افزود: با اجرایی شدن طرح بازآفرینی شهری علاوه بر ارتقاء سطح زندگی و امکانات رفاهی، ساکنان مناطق واقع در بافت فرسوده که اقدام به بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خود کنند از تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن برخوردار می‌شوند.

وی گفت: با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، برای نوسازی بافت‌های فرسوده مسکونی شهری، به هر طبقه ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد با دریافت معرفینامه از سوی شهرداری پرداخت می‌شود.

درویشی ساخت و سازهای غیرمجاز را دیگر آفت شهر فرون‌آباد اعلام کرد و افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز، زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی و تعدی به حریم و امکانات شهری به شمار می رود و شهرداری با تمام توان در جهت حفظ حریم شهر، با تخلف برخورد می کند.

شهر فرون‌آباد با بیش از ۲۲ هزار نفر جمعیت در ۱۵ کیلومتری جنوب شرق تهران در مسیر بزرگراه امام رضا(ع) و در حاشیه کمربندی جنوبی شهرستان واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار