رئیس شعبه تأمین اجتماعی شهرستان پاکدشت گفت: ۲۴۷ هزار بیمه شده اصلی و تبعی پاکدشتی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که این تعداد بیمه شده، این شهرستان را در جایگاه درجه یک ممتاز مناطق بیمه‌ای استان تهران قرار داده است.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 04 December 2021

اصغر بندی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر ۹۶ هزار و ۸۷۰ بیمه شده اصلی در شهرستان پاکدشت حضور دارند که از این تعداد، حدود ۶۶ هزار و ۱۵۷ نفر بیمه شده اجباری، ۱۴ هزار و ۱۲ نفر مستمری بگیر، پنج هزار و ۵۵۴ نفر بیمه کارگر ساختمانی، ۷۸۲ نفر بیمه زنان خانه دار و مابقی بیمه شده خاص شامل اختیاری و حرف مشاغل دیگر می‌باشد.

وی اظهار داشت: ۱۵۰ هزار و ۱۳۰ نفر از اتباع خارجی در شعبه تامین اجتماعی پاکدشت بیمه و مستمری بگیر هستند.

بندی از ضریب پشتیبانی بالای اداره تأمین اجتماعی شهرستان نسبت به میانگین کشوری خبر داد و افزود: افزایش ارائه خدمات و تعداد زیاد بیمه‌شدگان، موجب مراجعه افراد به شعبه تأمین اجتماعی می‌شود که به منظور سهولت دسترسی افراد به خدمات بیمه‌ای، اجرای طرح تحول دیجیتال در دستور کار قرار گرفته تا بیش از ۷۰ درصد از خدمات تأمین اجتماعی به صوررت الکترونیک ارائه شود.

رئیس تأمین اجتماعی پاکدشت گفت: شعبه پاکدشت یکی از بزرگترین شعبات استان تهران و جزو شعب تیپ درجه یک ممتاز است و روزانه بیش از هزار نفر به این شعبه مراجعه می‌کنند.

وی تعداد بیمه بیکاری صادر شده را هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: شعبه پاکدشت به دلیل وجود شهرک‌ها و لکه‌های صنعتی و شرایط مهاجرپذیری موجود در شهرستان ظرفیت افزایش بیمه شده را دارد که نسبت به سال گذشته نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

بندی مهمترین رسالت سازمان‌ تأمین‌اجتماعی را ایجاد امنیت‌خاطر و عدالت اجتماعی عنوان کرد و افزود: هدف تامین اجتماعی ایجاد عدالت، پوشش حداکثری بیمه‌ای و گسترش چترحمایتی تامین اجتماعی و همچنین حمایت از نیروی کار و کارفرمایی می‌باشد.

رئیس تأمین اجتماعی پاکدشت تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی دارای انواع بیمه‌ها شامل بیمه اختیاری، کارفرمایان، اجباری، بیکاری، بازنشستگی، تکمیلی و خویش فرما است که افراد می‌توانند با بیمه کردن خود از خدمات آنها بهره مند شوند.

وی با اشاره به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در راستای توسعه خدمات غیرحضوری به جامعه تحت پوشش و کاهش مراجعات حضوری، سامانه eservices.tamin.ir را راه اندازی کرده که تمامی بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان می‌توانند از این سامانه، خدمات بیمه را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار