مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به آزادسازی اوراق مشارکت گفت: در مدیریت شهری جدید، تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مترو استفاده شده است.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ 04 December 2021

به گزارش تابناک تهران، علی امام روز شنبه در این باره افزود: در دوره جدید مدیریت شهری ۶۰۰ میلیارد تومان از پول اوراق مشارکت آزادسازی شد و تقریبا هر ۱۵ روز ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت آزادسازی و در مترو استفاده می‌شود.

وی افزود: توسعه مترو در خطوط ۶ و هفت دنبال و در تلاش هستیم برای سال آینده ۱۲ ایستگاه جدید در این خطوط افتتاح شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران ادامه داد: در کنار این اقدامات، توسعه خط ۱۰ که به کندی پیش می رود و انتظار داریم برای پیشرفت کار، ردیف بودجه مشخص از سوی سازمان برنامه و بودجه به این خط اختصاص یابد.

وی با اشاره به کمبود پایانه در ناوگان مترو تهران نیز گفت: عملیات احداث فاز نخست پایانه آزادگان در خط سه، اجرای فاز یک پایانه دولت‌آباد در خط ۶، عملیات اجرایی پایانه تختی در خط هفت و افتتاح فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز در خط چهار در دستور کار قرار دارد که در صورت تامین به موقع منابع مالی این اقدامات امسال انجام می شود.

امام در خصوص چرایی نامناسب بودن ایستگاه های مترو برای افراد معلول نیز گفت: در زمانی که ایستگاه های قدیمی از جمله خطوط یک،۲ ، سه و چهار احداث شد روی مقوله مناسب سازی برای افراد معلول کم توجهی شد و بیشترین افراد معلول و ناتوان از ایستگاه های قدیمی گلایه دارند.

وی خاطرنشان کرد: در ۲ سال اخیر در افتتاح ایستگاه های جدید بر تجهیز رمپ، آسانسور و پله برقی تاکید شده و هیچ ایستگاهی بدون امکانات برای افراد معلول و ناتوان افتتاح نشده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه یادآور شد: البته در برخی ایستگاه های قدیمی نیز سایر تجهیزات ایجاد شد اما همه این ایستگاه ها به امکانات مناسب برای افراد معلول مجهز نیست و باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هفدهمین ایستگاه خط هفت تا پایان ماه جاری افتتاح خواهد شد گفت: ایستگاه مترو توحید آماده بهره برداری است و طبق برنامه قرار است این ایستگاه تا پایان آذرماه افتتاح شود.

امام یادآور شد: در تلاش هستیم تا پایان امسال همچنین ۲ ایستگاه بوستان گفتگو و شهدای هفدهم شهریور در خط هفت مترو تهران را افتتاح شود.

 ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار