کارمندان بانک‌ها از جمله بیشترین قربانیان ویروس کرونا هستند و برخی کارشناسان بی‌توجهی بانک مرکزی و شبکه بانکی به خدمات دیجیتال را عامل این موضوع می‌دانند.
کد خبر: ۱۰۱۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹ 05 December 2021

مصطفی گودرزی

به گزارش«خبرنگار تابناک»، برخی فعالان صنعت بانکداری معتقدند ضعف شبکه بانکی در ارائه خدمات غیرحضوری و دیجیتال و مقاومت بانک مرکزی در برابر ارائه مجوز‌های لازم در این حوزه، عامل اصلی آمار بالای ابتلا به کرونا در میان کارمندان بانک‌های کشور است.

مصائب بی پایان کارکنان نظام بانکی در شرایط کرونایی کشور

شرایط سخت و نگران کننده ای که سلامت کارمندان نظام بانکی را به صورت جدی در معرض قرار داده و از قرار معلوم آنچنان که باید و شاید برای مدیران ارشد و متولیان امر اهمیتی نداد.
در همین رابطه کارمند دایره تسهیلات یکی از شعب بانکی به تابناک گفت:پرونده‌های زیاد و سخت گرفتن بانک‌های دیگر در خصوص ضامن، این بانک را بسیار شلوغ کرده و خطر آن‌ها در برابر کرونا را افزایش می‌دهد.
وی ادامه داد: هیچ کاری سخت‌تر از کار بانک نیست، افرادی که از بیرون نظاره‌گرند متوجه این موضوع نیستند که یک کارمند به علت کثرت مراجعه‌کنندگان هم در معرض اشتباهات مالی و هم اینکه ممکن است با ارائه اسناد هویتی و مالی جعلی از سوی ارباب رجوع مواجه شوند؛ در این صورت کل دارایی‌شان را از دست خواهند داد.
مجموعه سخنانی که حکایت از سختی کار کارکنان نظام بانکی داشت و شرایط توصیفی را به عینه می شود از نزدیک به صورت واقعی در بسیاری از شعب بانکی مشاهده کرد.
جالب اینکه کارمندی که اظهار نظرهایش در بالا آمد، یک ماه پس از انجام گفت و گو به ویروس کرونا مبتلا شد و البته موفق به شکست آن شد.
از آنجا که کار کردن در بانک‌ها به گونه‌ای است که مدت زمان کار مفید کارمندان چند برابر سایر مشاغل است و این مسأله بر کیفیت زندگی کارکنان، لذا می توان نتیجه گرفت آنها تحت فشار‌های روحی و جسمی قرار دارند و این در حالی است که ویروس کرونا نیز شرایط را برای آنها سخت تر کرده است.
حجم بالا و پر از استرس کار در شعب بانکی، صدور انواع و اقسام اسناد و مدارک بانکی بدون ذره‌ای خطا و اشتباه، کار بدون وقفه و تعطیلی‌ناپذیر کارکنان بانک حتی در شرایط بحران از جمله دلایلی است که فرسایش جسمی و روحی کارمندان بانک را نشانه گرفته است؛ شرایط به غایت سختی که چندان به آن توجه نمی شود.
وضعیتی که ناگزیرمان می کند از مسئولان و متولیان امر بپرسیم چرا برای کاهش استرس و فشار روانی و نیز خطرات جانی که کارمندان نظام بانکی را تهدید می کند، تدابیر هوشمندانه و موثری اتخاذ نمی شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار