رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست از پلمب ۲ واحد آلاینده در شهرستان قدس خبر داد و گفت: با توجه به شرایط نامناسب هوا تمام فعالیت‌های معادن شن و ماسه، واحدهای تولید آسفالت و بتن باید تعطیل باشد.
کد خبر: ۱۰۱۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲ 06 December 2021

 

رضا شایسته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در شهرقدس، در ارتباط با فعالیت واحدهای آلاینده اظهار داشت: پیرو مصوبات کارگروه آلودگی هوای استان تهران شرایط کیفی هوا در اکثر شهرستان‌های استان تهران از جمله شهرستان قدس در وضعیت ناسالم قرار داشته و تمام فعالیت‌های عمرانی، معادن شن و ماسه، واحدهای تولید آسفالت و بتن باید تعطیل باشد.

وی افزود: طبق مصوبات کارشناسان محیط‌زیست گشت‌های بازرسی خود را از نقاط مختلف منطقه انجام داده و تمامی فعالیت‌های واحدهای آلاینده و حتی فروش در واحدهای معدنی باید در این شرایط متوقف باشد و اگر واحدی تخلفی کرده و به توصیه‌ها عمل نکند قطعاً پلمب خواهد شد.

رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان قدس ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال جاری و شرایط جوی از لحاظ کاهش میزان بارش‌ها، کیفیت نامناسب هوا و وزش باد تا پایان بهمن‌ماه روزهای ناسالم بسیار خواهیم داشت.

وی افزود: زمانی که کارگروه اعلام بر عدم فعالیت واحدهای آلاینده دارد نباید فعالیتی انجام شود و باید واحدهای معدنی و آلاینده در آن زمان متوقف شوند و تاکنون 2 واحد آلاینده که تخلف داشته‌اند در شهرستان قدس پلمب شده است.

شایسته بیان کرد: استفاده از سوخت مازوت ممنوع بوده و درصورت اطلاع از واحدی که از این نوع سوخت استفاده می‌کند، برخورد ضربتی و قضایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار