تهرانی ها در شرایطی آذر ماه را به نیمه رساندند که میانگین کیفیت هوای پایتخت با ثبت شاخص ۱۵۷، برای سومین بار از ابتدای ماه جاری در شرایط ناسالم برای همه شهروندان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ 06 December 2021

به گزارش تابناک تهران، بر اساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حالی شاخص لحظه ای هوای پایتخت ۱۵۳ و ناسالم است که کیفیت هوا در ۲۰ ایستگاه در شرایط قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

بر این اساس کیفیت هوا در هفت ایستگاه دانشگاه شهید بهشتی منطقه یک، گلبرگ منطقه هشت، شهرری منطقه ۲۰، شهرداری منطقه ۲۲، ژئوفیزیک منطقه ۶، شهرک. چشمه. منطقه۲۲ و پونک، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس(نارنجی) قرار دارد.

همچنین امروز آلوده ترین ایستگاه تهران شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۸۱ است.

اداره کل هواشناسی استان تهران در این شرایط جوی، نسبت به حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و ریوی، رفت و آمدهای غیرضروری به نواحی پرتردد برای افراد سالمند و خردسال و فعالیت فیزیکی طولانی و ورزش در فضای باز در این مدت هشدار داد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار