معاون شهردار:
معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند بر ضرورت شناسایی و پلمب ایستگاه‌های غیرمجاز زباله گردی پایتخت تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ 06 December 2021

به گزارش تابناک تهران به نقل از سازمان مدیریت پسماند شهر تهران، شادی مالکی با اشاره به این موضوع گفت: در راستای مقابله با پدیده ناهنجار زباله گردی و اثرات سوء محیط زیستی و اجتماعی مترتب بر آن، احصا و شناسایی ایستگاه‌های غیرمجاز جمع آوری پسماند خشک و جمع آوری و پلمب این ایستگاه‌ها، در دستور کار قرار گرفته است. 

وی توضیح داد: در این راستا ضمن بازدید مستمر از سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و همچنین تقویت نظارت ها، جلوگیری از فعالیت عوامل غیرمجاز و مقابله جدی با پدیده زباله گردی صورت می‌پذیرد. 

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه زباله گردی و تفکیک غیر اصولی پسماندها می‌تواند منجر به شیوع بیماری‌ها و به خطر افتادن سلامت شهر و شهروندان و زمینه بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی شود، گفت: همچنین سایر اقدامات این معاونت در زمینه اشاعه و ترویج فرهنگ صحیح تفکیک پسماند در مبدا از جمله افزایش زیرساخت‌های تفکیک از مبدا، هوشمندسازی و آموزش و اطلاع‌رسانی نیز در کنار این موارد می‌تواند به کمرنگ کردن پدیده ناهنجار زباله گردی کمک شایانی کند.

آغاز پویش یکشنبه های تحول در نگهداشت منطقه ۲

پویش یکشنبه های تحول در نگهداشت نواحی ۹ گانه با هدف پایش نیازها و مسائل محلات با حضور شهردار و معاونان منطقه ۲ آغاز شد.

شهردار منطقه ۲ با اعلام این خبر گفت: طرح تحول نگهداشت شهر، طرحی خدماتی و فوریتی است تا مدیریت شهری در کنار آن بتواند برای شناسایی مشکلات، مطالعه و بررسی میدانی معضلات شهری و اصلاح امور محله شهری گام بردارد و شهر به استانداردهای تعریف شده نزدیک شود.

مهدی صالحی افزود: در همین راستا همزمان با اجرای این طرح، پویش یکشنبه های تحول در نگهداشت نواحی با هدف بررسی و احصا دقیق مسائل و مشکلات محلات به صورت میدانی و پیاده اجرا می شود.

وی ادامه داد: مبنای اجرای این پویش، علاوه بر انجام اقدامات کارشناسی، شناخت مشکلات و رصد نیازهای محلات همچنین بهره مندی از همه ظرفیت های موجود در سطح محلات و بسیج امکانات برای رفع مسائل پیگیری شده در نواحی ۹ گانه است.

شهردار منطقه ۲ افرود: دراین طرح معاونان و مدیران اجرایی براساس مشکلات شناسایی شده به تفکیک نواحی در محلات حاضر شده و با گشت زنی پیاده، مسائل و نیازها را پایش می کنند.

به گفته صالحی برنامه ریزی دقیق و کارشناسی در اجرای طرح تحول نگهداشت و متناسب با اولویت نیازها از جمله دستاوردهای این پویش است.

وی با بیان اینکه پس از شناسایی مشکلات، روند اجرای مصوبات توسط تیم رصد پیگیری می شود، افزود: پیش بینی می شود در این طرح ۲۰۰ کیلومتر از معابر منطقه در بازه زمانی ۶۰ روزه به صورت پیاده توسط مدیران شهری پایش و رصد می شود.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به اینکه  تمامی امکانات، تجهیزات سخت افزاری و نیروی انسانی مدیریت شهری در این طرح بسیج شده است، افزود: از شهروندان درخواست می شود تا با همراهی و همیاری خود، شهرداری را در اجرای موفق طرح تحول نگهداشت شهر یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار