همانطور که میدانید بیماری و عارضه های به وجود آمده در مغز و اعصاب همیشه بیشترین اهمیت را برای بیماران دارد و از همین رو در سراسر دنیا همواره بیماران به دنبال بهترین متخصصین این حوزه هستند که با توجه به اهمیت آن و ارتباط اعصاب با تمام بدن بیماری خود را بهترین متخصص در دسترس معالجه و درمان کند و طول درمان خود را زیر نظر بهترین متخصصین مغز و اعصاب دنیا بگذارند.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷ 07 December 2021

بهترین پزشکان مغز و اعصاب دنیا

در این لیست میخواهیم نگاهی به برترین جراحان مغز و اعصاب دنیا بیاندازیم. لازم به ذکر است هیچگونه ترتیبی در این لیست وجود ندارد.

  1. دونالد کالن

دکتر کالن یکی از برترین اساتید مغز و اعصاب و یکی از دانشمندان بزرگ در حوضه بیماری پارکینسون میباشد. این پزشک کانادایی مدرک دکترای خود را ار دانشگاه آکسفورد اخذ کرده است.

  1. جفری کوهن

جفری آلن کوهن یک متخصص اعصاب آمریکایی است. ایشان متخصص در زمینه بیماری (MS) است و همچنین یکی از اصلی ترین محققان کار آزمایی بالینی.

  1. برنارد کروزیل

دکتر کروزیل متخصص مغز و اعصاب از سال 1992 مدیر بخش عصب و روانشناسی در دکتر دلانگ مدرک تخصصی در فرانسه است. ایشان همچنین دانشمند ارشد یک شرکت آموزشی آنلاین در زمینه مغز و اعصاب است. برنارد کروزیل همچنین دارای مدرک روانشناسی عصبی نیز میباشد.

  1. جفری کامینگز

پروفسور جفری کامینگز عصب شناسی آمریکایی است که مطالعات پیشرفته ای در زمینه روان پزشکی و آسیب شناسی عصبی انجام داده است او همچنین مدیر تحقیقات UCLA برای درمان آلزایمر بود.

  1. آنتونیو داماسیو

دکتر داماسیو یک عصب شناس دو رگه پرتقالی-آمریکایی که در حال حاضر یکی از برترین اساتید در حوضه اعصاب و روانشناسی در جهان است. او همچنین کتاب در مورد مغز و اعصاب نوشته و همچنین موسسه ای در همین زمینه تاسیس کرده است. او عضو اکادمی هنر و علوم ، آکادمی پزشکی آمریکا و آکادمی علوم و هنر اروپا است.

  1. دیرک دی رایدر

دریک دی رایدر یک پزشک متخصص مغز و اعصاب بلژیکی است. دی رایدر بیش ار 250 مقاله علمی و بیش از 30 کتاب علمی در حوضه کار خود به انتشار رسانده ست. مهم ترین موضوع تحقیقات او ادراک فانتومی مانند درد است.

  1. ماهون دلانگ

متخصص و محقق در زمینه بیماری پارکینسون ،لرزش و سایر بیماری های مربوط به اختلالات حرکتی عصبی. دکتر دلانگ مدرک تخصص خود را از دانشگاه معتبر استمفورد اخذ کرده است. او همچنین برنده جایزه پیشرفت در زندگی و جایزه تحقیقات پزشکی بالینی شده است.

  1. ایوان چپ

ایوان آنتونیو چپ پزشک 83 ساله اهل آرژانتین است که مدارک خود را از دانشگاه بوینس آیرس دریافت کرده است. او در تحقیقات در زمینه درک اساس سلولی مشارکت های کلیدی انجام داد و همچنین در زمینه کاری خود بیش از 500 مقاله علمی منتشر کرد.

  1. جان کراکئر

دکتر کراکئر متخصص مغز و اعصاب و عصب شناس آمریکایی است. او در حال حاضر استاد مغز و اعصاب، عصب شناسی، طب فیزیکی و توانبخشی در دانشگاه هاپکینز است. او در مورد سکته مغزی و کنترل تومور تحقیقات وسیعی انجام داده است. گفتنی است ایشان مدرک پزشکی و تخصص خود را از دانشگاه کمبریج اخذ کرده است.

  1. باسانت میسرا

دکتر باسانت کومار میسرا دانشمند و متخصص هندی که جراح مغز و اعصاب است و در درمان اختلالات مغزی ، ستون فقرات ، عروق مغزی و سیستم عصبی محیطی و ناهنجاری ها متخصص است. او نایب رئیس انجمن جهانی جراحی مغز و اعصاب و رئیس سابق جراحان مغز و اعصاب استرالیا است.

این ده متخصص که در بالا نامشان همراه مختصری از ایشان آمده بود تعدادی از بهترین متخصصان مغز و اعصاب خارج از ایران بودند. حالا نوبت به بهترین متخصصین بومی ایران می رسد که پروفسور سمیعی چندین سال متوالی بهترین متخصص این رشته در دنیا شناخته شده است نامش در کنار دیگر متخصصان ایرانی می آید.

آشنایی با متخصصان ایرانی مغز و اعصاب

از میان متخصصان ایرانی نیز می توان به مجید سمیعی، گیو شریفی، دکتر ابریشم کار و غیره اشاره نمود که در ادامه به معرفی و بررسی چند تن از این متخصصان ایرانی خواهیم پرداخت.

  • 1.مجید سمیعی

پروفسور سمیعی یکی از شناخته شده ترین افراد در زمینه مغز و اعصاب در جهان میباشد. او در حال حاضر رئیس موسسه علوم اعصاب در دانشگاه اتوفون ، رئیس بنیاد نوروبیوتیک ، رئیس هیئت کمک به کودکان AWD ، رئیس افتخاری انجمن های  جهانی جراحی مغز و اعصاب و رئیس افتخاری انجمن جراحی کامپیوتر و ربات آلمان است.

ایشان برنده جایزه های متعددی در حوضه ضمینه کاری خود شده است.

بهترین پزشکان مغز و اعصاب دنیا

  • 2.گیو شریفی

دکتر گیو شریفی متخصص در جراحی آندوسکوپی قاعده جمجمه، تومورهای درون بطنی و هیپوفیز از طریق بینی بوده که سابقه ۱۳ سال آموزش دانشگاهی این تکنیک ها به جراحان اعصاب را دارند. ایشان در زمینه پژوهشی و کلینیکی مغز و اعصاب، در ایران پیشرو بوده و مقالات بسیاری در مجلات معتبر به چاپ رسانده‌اند.

همیشه در کشور از دکتر گیو شریفی به عنوان نفر اول بورد تخصصی مغز و اصاب در کشور یاد می شود و اینکه دکتر شریف عضو انجمن جراحان مغز و اعصاب آمریکا نیز می باشد.

شما می توانید در 24 ساعت شبانه روز با مراجعه به سایت پذیرش 24 بهترین متخصصان مغز و اعصاب کشور را پیدا کرده و نوبت آن را بدون دردسر در کمترین زمان دریافت کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار