تابناک تهران- استاندار تهران با اشاره به ضرورت آموزش مردمي و همگاني تخصص هاي آتش نشاني تاكيد كرد:‌با آگاه سازي مردم از طريق تلويزيون،مطبوعات و ساير رسانه ها مي توان از وقوع بسياري حوادث پيشگيري كرد.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 27 September 2015
به گزارش خبرنگار تابناک استان تهران ، مراسم يادمان و تجليل از آتش نشانان استان تهران با حضور سیدحسین هاشمی استاندار تهران ،جمعی از معاونان و مدیران کل استانداری تهران و آتش نشانان استان تهران برگزار شد.

استاندار تهران در این مراسم با تاكيد براينكه نيروهاي آتش نشاني بايد از هوشمندي و فيزيك بدني قابل توجهي برخوردار باشند تصريح كرد:‌تزريق نيروي غير متخصص به آتش نشاني عين بي خردي است.
 
وي به اهميت آموزش پيوسته آتش نشانان اشاره كرد و گفت:‌نيروهاي آتش نشان بايد به روز بوده و از تازه ترين يافته هاي اين رشته بهره مند شوند.
 
هاشمي با اشاره به ضرورت آموزش مردمي و همگاني تخصص هاي آتش نشاني تاكيد كرد:‌با آگاه سازي مردم از طريق تلويزيون،مطبوعات و ساير رسانه ها مي توان از وقوع بسياري حوادث پيشگيري كرد.
 
استاندار تهران تاكيد كرد:‌بايد با استفاده از همين منابع محدود حداكثر امكانات لازم را در اختيار سازمان هاي آتش نشاني تهران قرار داد.‌
 
بی کفایتی دولت آل سعود در مدیریت مناسک حج

هاشمی در ادامه مراسم با گراميداشت هفته دفاع مقدس و هفتم مهرماه روز آتش نشاني و ايمني به فاجعه منا و بي كفايتي دولت آل سعود در مديريت مناسك حج اشاره كرد و گفت:‌ در آمار غيررسمي تعداد جانباختگان تا دو هزار زائر از سراسر جهان اشاره شده است در حاليكه دولت عربستان اصرار دارد تا آمار را 700 نفر اعلام كند.
 
وي با اشاره به اينكه دولت عربستان تا كنون عذرخواهي رسمي نكرده است افزود: رژيم سعودي در ادعايي فاجعه منا را قضا و قدر اعلام كرده در حاليكه با وجود تكنولوژي هاي پيشرفته و ابزارهاي رصد شرايط، اين توجيه قابل قبول نيست.
 
استاندار تهران در ادامه با ياد شهداي دفاع مقدس و گراميداشت ياد شهداي آتش نشان گفت:‌امكانات آتش نشانان كشور در مقايسه با كشورهاي همطراز در حد بسيار پايين است.
 
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه ساخت مسكن مهر با زيربناي كارشناسي همراه نبوده است عنوان كرد:‌ خدمات آتش نشاني،مدرسه،امكانات بهداشتي و درماني در ساخت مسكن مهر ديده نشده است.

هاشمي تصريح كرد: در دولت گذشته نفت 120 دلار قيمت داشت و درآمد 8 سال دولت گذشته برابر با درآمد نفتي صد سال ايران بود.
استاندار تهران با اشاره به اينكه در 8 سال گذشته امكانات و تجهيزاتي در اختيار آتش نشانان قرار نگرفت گفت:‌ در دولت گذشته طي 8 سال منابعي براي سازمان دهياري ها در نظر گرفته نشد.
 
حمایت استانداری از آتش نشانان

هاشمي افزود:‌معاون عمراني استانداري تهران هرآنچه در توان استانداري تهران است براي خدمات رساني و حمايت از آتش نشانان به كار بگيرد.
 
وي با تاكيد براينكه" آتش نشانان به راستي فرشتگان نجات اند" گفت: آتش نشانان توان روحي و جسمي بالايي دارند و لازم است در زمينه تامين امكانات و كمك هاي لازم براي آنها مضايقه نشود.
 
استاندار تهران در ادامه گفت:‌دولت تدبير و اميد در سخت ترين شرايط اقتصادي،بين المللي،داخلي و منطقه اي دولت را به دست گرفت و‌براساس گزارش مراجع بين المللي پول، دولت تدبير و اميد رشد اقتصادي كشور را با منفي 5.8 درصد تحويل گرفت.
 
وي افزود:‌بدهي برجاي مانده از دولت گذشته براي دولت يازدهم بيش از 200 هزار ميليارد تومان است در شرايطي كه درآمد نفتي از 100 دلار به كمتر از 50 دلار رسيده است.
 
هاشمي با بيان اينكه دولت يازدهم با وجود شرايط سخت وضعيت اقتصادي را به خوبي مديريت كرده است گفت:‌صندوق بين المللي پول اتفاقي كه در كاهش تورم و ركود در اقتصاد ايران رخ داده است را شبيه يك معجزه دانسته.
 
استاندار تهران به بازسازي وجهه بين المللي كشور اشاره كرد و افزود:‌اينكه امروز مقامات و مسئولان كشورهاي مختلف در سازمان ملل متحد منتظر ديدار رييس جمهوري ايران هستند نشان دهنده عزت كشور است.
 
وي با اشاره به مذاكرات هسته اي ايران و 1+5 و دستيابي به برجام گفت:‌برجام موفقيتي براي همه مردم ايران است و اينكه كشوري بدون درگيري و جنگ از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد خارج شود پيش از اين بي سابقه بوده است.
 
هاشمي با بيان اينكه كشور هنوز هم در تحريم كامل قرار دارد تصريح كرد:‌اكنون براي خريد كالاهاي خارجي بين 15 تا 30 درصد هزينه اضافه پرداخت مي كنيم.
 
استاندار تهران به شدت گرفتن تحريم ها در دوسال آخر دولت گذشته اشاره و اظهار كرد:‌كشور از ابتداي انقلاب اسلامي تحت انواع تحريم ها قرار داشته است اما از آن زمان تاكنون اجازه جابجايي پول را از ما گرفته اند كه همين موضوع افزايش شديد هزينه ها را در پي داشته است.
 
مثبت شدن نگاه ها به ایران در دولت تدبیر و امید

وي با اشاره به تلاش دولت تدبير و اميد براي مثبت شدن نگاه ها به ايران تاكيد كرد:‌در موضوع سوريه تا همين اواخر آمريكا و ساير كشورهاي اروپايي تنها بركناري اسد را خواستار بودند كه در سايه سياست هاي رهبر معظم انقلاب و دولت تدبير و اميد اين كشورها، حتي تركيه با بقاي اسد در دوره انتقالي موافقت كردند.
 
هاشمي با بيان اينكه ايران پيش از اين در چند مقطع تاريخي در اوج قرار داشته است گفت:‌در دوران هخامنشيان ،تا حدودي دوران صفويان و پيروزي انقلاب اسلامي وجهه كشورمان در جهان در اوج قرار گرفت.
 
وي دوران كنوني و پسا مذاكرات ايران و 1+5 را از جمله دوران اقتدار كشور برشمرد و افزود:‌ نشان دهنده اين موضوع پذيرش فتواي رهبر جمهوري اسلامي از سوي غرب مبني بر دنبال نكردن سلاح هسته اي است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار