با حکم شهردار تهران «محمد منان رئیسی» به عنوان سرپرست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران منصوب شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 29 December 2021

به گزارش تابناک تهران به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران با صدور حکمی «محمد منان رئیسی» را به عنوان سرپرست «مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران» منصوب کرد.

در بخشی از حکم آمده است: امید است با استعانت از پرودگار متعال و در راستای تحقق چشم‌انداز «تهران؛ کلان‌شهر الگوی جهان اسلام» با اتکا به اسناد بالا دستی و بهره گیری از استعداد و توانمندی کارکنان خدوم شهرداری تهران، و نخبگان شهر و ظرفیت‌های تخصصی، موجبات خدمت‌رسانی مفید و موثر به شهروندان عزیز تهران را فراهم آورید.

منان رئیسی، عضو سابق هیات علمی دانشگاه علم و صنعت بوده که از سال ۹۵ پس از انتقال به دانشگاه قم ضمن همکاری با این دانشگاه، به تکمیل مطالعات خود در زمینه معماری و شهرسازی اسلامی با استفاده از ظرفیت مراکز دینی و حوزوی این شهر پرداخت.

با توجه به سابقه تحصیلی او در ۲ رشته شهرسازی (ارشد) و معماری(دکتری) و ارتباط با برخی مراکز حوزوی پس از مقطع دکتری، رویکرد وی به مطالعات معماری و شهرسازی، رویکردی میان رشته ای و مبتنی بر نگاه تمدنی به ظرفیت های دانش معماری و شهرسازی است.

ثمره فعالیتهای پژوهشی او تاکنون چهار کتاب تالیفی، بیش از سی مقاله علمی پژوهشی و بیش از ده طرح مطالعاتی و پروژه پژوهشی بوده است که اغلب قریب به اتفاق آنها با رویکرد اسلامی و تمدنی منتشر شده است.

همچنین از مهمترین سوابق وی می توان به پژوهشگر برتر استان قم، رتبه اول فارغ التحصیلی دکتری معماری دانشگاه علم و صنعت ایران، رتبه سوم کنکور سراسری کارشناسی ارشد، پژوهشگر برتر در ۲ دوره متفاوت در جشنواره بین المللی برترینهای پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (جایزه جهانی تهران) اشاره کرد.

منان رئیسی سوابقی همچون معاونت پژوهشی دانشکده مهندسی دانشگاه قم، مدیریت گروه معماری دانشگاه قم، طراحی ده ها پروژه ساختمانی تحت همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان (معمار پایه یک) در کارنامه دارد.

همچنین از مهمترین پروژه های تحت مدیریت وی می‌توان به پروژه چند ده هکتاری طرح توسعه راس الحسین (ع) در شهر حلب سوریه که با رویکردی میان افزا طراحی شده اشاره کرد.

پیش از این محمد حسین بوچانی عهده دار این مسئولیت بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار