دانشجويان مقاطع مختلف دانشگاهي که در سنوات اوليه تحصيلي موفق به فراغت از تحصيل نشده اند درصورت موافقت کميسيون موارد خاص دانشگاه مربوطه مي توانند به دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس+10) مراجعه و حداکثر تا دو ترم مجوز سنوات ارفاقي به صورت مرحله اي دريافت کنند.
کد خبر: ۱۰۲۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷ 13 February 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 24/11/1400 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
سقوط خودرو به داخل دره 4 قربانی گرفت 
جانشین انتظامی استان مازندران از جان باختن 4 جوان پس ازسقوط خودرو به داخل دره در منطقه ییلاقی رویان شهرستان نور خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید موسی حسینی در تشریح این خبر گفت: در ساعت 19 و 30 دقیقه روز شنبه در جاده ییلاقی رویان نزدیک روستای دینه کوه واقع در 15 کیلومتری شهر رویان، خودروی کاپرا با سرنشینانش به داخل دره سقوط کرد.
وی افزود: در این حادثه 5 نفراز جوانان منطقه که همگی باهم دوست بودند در یک خودرو کاپرا در حال عبور از مسیر ییلاقی دینه کوه به سمت شهر رویان دچار حادثه شده و خودرو به سمت دره سقوط می کند.
جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در این حادثه، 3 نفر از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و یک نفر دیگر در بیمارستان فوت می کند.
سرهنگ حسینی ضمن ابراز تاسف از این حادثه و تسلیت به خانواده بازماندگان در خاتمه به رانندگان توصیه کرد از رانندگی در هوای مه آلود و جاده های لغزنده  خصوصاً در محور های کوهستانی پرهیز کنند و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را جدی گرفته تا شاهد چنین حوادث درد ناک نباشیم.
------------------
آخرين مهلت معرفي دانش آموزان و دانشجويان مشمول سربازی 
معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مازندران از مهلت يکساله معرفي دانشجويان مشمول از تاريخ فراغت و يا انصراف از تحصيل خبر داد و گفت: کلیه دانش آموزان بشرط تحصيل حضوري و مستمر حداکثر تا پايان20 سالگي فرجه تحصيل دارند 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر گفت: برابر تبصره (1) ماده (33) قانون خدمت وظيفه عمومي، حداكثر معافيت تحصيلي در مقطع تحصيلي كارداني 2 سال و 6 ماه ، كارشناسي ناپيوسته و كارشناسي ارشد ناپيوسته 3 سال، كارشناسي پيوسته 5 سال و كارشناسي ارشد پيوسته 6 سال، دكتراي پيوسته 8 سال و دكتراي تخصصي 6 سال است.
وی افزود: دانشجويان مقاطع مختلف دانشگاهي که در سنوات اوليه تحصيلي موفق به فراغت از تحصيل نشده اند درصورت موافقت کميسيون موارد خاص دانشگاه مربوطه مي توانند به دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس+10) مراجعه و حداکثر تا دو ترم مجوز سنوات ارفاقي به صورت مرحله اي دريافت کنند.
معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مازندران در خصوص مهلت معرفي دانشجوياني که در سنوات ارفاقي فارغ التحصيل مي شوند،گفت: دانشجوياني که با بهره مندي از سنوات ارفاقي فارغ التحصيل مي شوند مانند ساير دانشجويان از حداکثر يکسال مهلت معرفي برخوردار بوده و همچنين در صورت پذيرش درمقاطع بالاتر نيز مي توانند از معافيت تحصيلي برخوردار شوند.
وی در ادامه اظهار داشت: مشمولاني که در سنوات ارفاقي فارغ التحصيل نشوند، از تاريخ انصراف و يا اخراج از تحصيل يکسال مهلت داشته تا وضعيت خدمتي خود را مشخص کنند.
سرهنگ کریم پور در پایان خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده هاي آنان براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانند از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان به نشاني www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گويا به شماره 096480 و يا کانال سازمان در پيام رسان سروش به نشاني  khabaresarbazi@ از آخرين اخبار مربوطه مطلع شوند.
--------------------
کشف 12 تن خوراک دام احتکاری در سوادکوه 
فرمانده انتظامي سوادکوه از کشف 12 تن خوراک دام احتکار شده در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله اکبری در تشريح اين خبر بیان داشت: در راستاي مبارزه با قاچاق نهاده هاي دامي و شناسايي انبارهاي احتکار اين کالاي موردنياز، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی شهرستان سوادکوه قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پس از انجام کار اطلاعاتي از نگهداري مقادير قابل توجهي خوراک دام احتکار شده توسط فردي در يک انبار در این شهرستان مطلع شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی های لازم به عمل آمد.
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه تصریح کرد: ماموران در بازرسي از اين انبار، 12تن خوراک دام احتکار کشف و يک متهم در اين خصوص با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفی شد.
سرهنگ اکبری از تشدید برنامه های مقابله ای با قاچاق کالا و ارز خبرداد و از عموم مردم خواست با اعلام موارد مشکوک به 110 یاری گر پلیس در این امر باشند.
------------------
دستگیری3 سارق و کشف 12فقره سرقت در نکا 
فرمانده انتظامی نکا از دستگیری سارقان اماکن خصوصی و کشف12فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قاسم عزیزی در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی، سرقت باغ و ساختمان در حال ساخت، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، 3سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا با اشاره به اینکه سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی تاکنون به 12فقره سرقت اعتراف کردند، اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی شدند.
سرهنگ عزیزی از سوابق متعدد سرقت و دارای اعتیاد به مواد مخدر صنعتی سارقان دستگیر شده خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند .
----------------------
باند سارقان حرفه ای در جویبار متلاشی شد 
فرمانده انتظامی جویبار از انهدام باند سارقان حرفه ای سیم کابل برق با 22 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از سیم کابل برق و سیم کابل مخابراتی در جویبار، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی جویبار با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی 5 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 22 فقره سرقت از سیم کابل برق و سیم کابل مخابراتی در این شهرستان اعتراف کردند .
سرهنگ جعفری از دستگیری 2 مالخر اموال سرقتی و کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در ادامه رسیدگی به این پرونده نیز خبر داد و بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند و موضوع در دست بررسی است .
------------------
چگونه با کودک خود صحبت کنیم 
آیا به نظر می آید کودکان شما درخواست هایتان را نمی شوند؟ اگر این طور است به خاطر ضعف شنوایی آن ها نیست بلکه نشانه بی توجهی آن ها به حرفهای شما است، آن ها تا هنگامی که صدایتان به حدی بلند شود که احساس کنند خیلی جدی هستید به اینکار ادامه می دهند. 
رفع این مشکل دو جزء ضروری را می طلبد: والدین باید چیزی را بگویندکه هدفی از آن دارند و سپس آن مطالب را جدی بگیرند. پس کلمات خود را با دقت انتخاب کنید ،سپس آن ها را با صداقت و محکم به کودکان انتقال دهید.
کودک شما به زودی یاد خواهد گرفت که در اولین لحظه ای که شروع به صحبت می کنید به شما گوش فرا دهد برای نیل به این منظور به نکات زیر توجه کنید:
1- مجبورش کنید به چشم هایتان نگاه کند:
از آنجایی که حواس کودکان به آسانی پرت می شود، اطمینان حاصل کنید که هنگام صحبت کردن به شما نگاه می کنند شاید این مهم ترین عامل در پیروی کودک از دستورات یا گوش دادن به شما باشد.
نشان دهید که منظور شما از تلاقی نگاه چیست، این روش را از طریق یک بازی به کودک بیاموزید: چند متر دورتر از هم بنشینید و به چشم های هم نگاه کنیدهر کس زودتر به اطراف  نگاه کند، بازنده است.
اگرکودکتان از نگاه کردن به چشمان شما می ترسد یا احساس راحتی نمی کند به او بیاموزید تا به دهان یا تمام صورت شما نگاه کند.
گاهی برای جلب توجه یک کودک لازم است تماس جسمی با او داشته باشید به آرامی دستتان را روی شانه اش بگذارید یا در صورت لزوم دو تا دستتان را روی شانه هایش قرار دهید و با ملایمت صورتش را به طرف خود نگاه دارید.
فقط گاهی از این روش استفاده کنید و بکوشید به استفاده از آن عادت نکنید .
برای کودکان بزرگ تر هر چیزی بیش از یک اشاره کوچک با دست بر شانه اش، ممکن است به جای جلب توجه به یک رویارویی بدون ثمر بینجامد.
وقتی کودک هنگام صحبت کردن به شما نگاه می کند، برای این کار او را تشویق کنید و بگذارید بداند که از او راضی هستند بعدها در صورتیکه علاوه بر نگاه کردن به شما از دستورات نیز پیروی کرد او را تحسین کنید.
2-آرام ولی محکم صحبت کنید:
اگر معمولا هنگامی که کاری از کودکتان می خواهید صدایتان را بلند می کنید،کودک می آموزد تا هنگامی که صدایتان را به حداکثر نرسانده اید به شما بی توجهی کند.
اگر متوجه شدید که صدایتان لحظه به لحظه بلندتر می شود صبر کنید، یک نفس عمیق بکشید به چشمهای کودک خیره شوید و با آهستگی و بسیار شمرده سخن  بگویید.
3-از جملات پرسشی اجتناب کنید:
وقتی به کودکتان می گویی(چطوره لباسهات رو جمع کنی؟)اگر پاسخ دهد،(حالا نه)متعجب نشوید اگر بگویید (می آیی حالا ظرف ها رو تمیز کنیم؟)این فرصت را به او داده اید تا بگوید (نمی آم)اگر در مورد چیزی که می خواهید کودکتان انجام دهد سوالی در ذهن ندارید.
از جملات قاطع استفاده کنید تا دقیقا بداند چه کار باید بکند و به علاوه آن را چه موقع ،کجا و چگونه انجام دهد.
4-با جملات ساده صحبت کنید:
از کلماتی که کودکتان آن ها را نمی فهمد استفاده نکنید، ساده و روشن حرف بزنید، پر چانگی نکنید، دستورات و توضیحات طولانی ممکن است باعث فراموش شدن بخش های اصلی صحبتان شود.
نوجوانان برای به یاد آوردن سرنخ های اطلاعات شفاهی،توانایی محدودی دارند.
گفتگو های کوتاه و ساده، همراه با یک عکس العمل طبیعی بهتر از یک سخنرانی طولانی، درک و به خاطر سپرده می شود.
به جای گفتگو در مورد مسئولیت، ارزش پول و اصول اخلاق، وضعیت را برای کودک روشن کنید.
5-احساستان را به کودک بگویید:
بدون آن که به طور مستقیم از کودک انتقاد کنید به او بگویید که در مورد اعمال و رفتارش چه احساسی دارید.
اگر از جملاتی استفاده کنید که به جای کودک به خودتان اشاره کند، می توانید از انتقاد، سرزنش یا حمله کردن به کودک بپرهیزید، هم چنان احساسات را به طور موثری بیان کنید.
مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 بابلسر، کارمند نرگس رضازاده (کارشناس ارشد روانشناسی) خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار