به همت بنیاد حمایت از کودکان مستمند و سرطانی استان اردبیل اولین جشنواره پروانه‌ها در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵ 29 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز و با حضور جمعی از خیرین و نیکوکاران اردبیل و با نیت کمک به خانواده‌های مستمند و نیازمند در مجتمع فرهنگی،‌ هنری فدک اردبیل برگزار شد، در یک برنامه بدون تریبون بخش‌های مختلف شاد در ایجاد رغبت و انگیزه برای کمک به کودکان مستمند و نیازمند اجرا شد.

در این جشنواره با کمک بزرگان شهر اردبیل، خیرین و بانیان امر نیک همچون دکتر معماری، نباتی‌مقدم،‌ خانواده مرحوم صادقی و جواد قرآن‌نویس مدیرعامل بنیاد حمایت از کودکان مستمند و سرطانی و همچنین خیر نام آشنا، از تندیس مرحوم مرتضی صادقی از خیرین به نام اردبیل رونمایی شد.

به گفته یکی از پزشکان و خیرین نام آشنای اردبیل، خانواده صادقی از 160 سال پیش در اردبیل در امر تجارت فعالیت داشته و علاوه بر اردبیل تجارتخانه‌هایی را در شهرهای مختلف از تبریز گرفته تا تهران و از باکو گرفته تا مسکو دایر کرده و به امر تجارت مشغول بودند.

معماری تصریح کرد: این خانواده در کنار ساخت مسجد ملا مؤمن در محله اوچدکان اردبیل، تأسیسات و موقوفات بسیاری را اهدا کرده و پنج خانه تاریخی و قدیمی خود را به میراث فرهنگی سپردند.

وی دیگر آثار خیر و نیک این خانواده را در واگذاری زمین برای ساخت مدرسه و باغ برای احداث پارک در اردبیل و همچنین کمک به مرکز دیابت، بنیاد ریحانه، بنیاد حمایت از کودکان مستمند و سرطانی و بنیاد کودک عنوان کرد که سعی کردند تا نام نیکی از خود به یادگار بگذارند.

در این مراسم در کنار رونمایی از تندیس مرحوم مرتضی صادقی از خیرین نیکوکار و بزرگان این حوزه به ویژه از تلاش‌های جواد قرآن‌نویس از خیرین و بانیان امر نیک قدردانی شد و از شرکت‌کنندگان در این مراسم خواسته شد تا در این حوزه و انجام کارهای نیک ورود پیدا کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار