نخستین پایگاه بهداشتی روستای قشلاق جیتو از توابع بخش مرکزی قرچک روز سه‌شنبه با حضور فرماندار و مسئولان این شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹ 10 May 2022

فرماندار قرچک درحاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روستای قشلاق جیتو یکی از روستاهای پرجمعیت شهرستان قرچک است که برای خدمت‌رسانی بهتر به ساکنان این منطقه و جلوگیری از تردد آن‌ها به مناطق شهری و روستاهای اطراف، نخستین پایگاه بهداشتی روستایی با همت بخشداری، دهیاری و همکاری شبکه بهداشت و درمان افتتاح و راه‌اندازی شد.

علیرضا فاتحی‌نژاد افزود: در این پایگاه بهداشتی پزشک عمومی، ماما و کارشناسان بهداشتی حاضر بوده و خدمات تخصصی به روستائیان ارائه می‌دهند که با بهره‌برداری از آن، تمامی مناطق روستایی شهرستان از پایگاه‌ و مراکز حوزه سلامت برخوردار شدند.

وی با اشاره به تلاش دولت در توسعه خدمات در مناطق روستایی و حاشیه‌ای کشور اظهار داشت: در حال حاضر روستاهای قرچک از ۴ پایگاه بهداشتی، ۳ مرکز خدمات جامع سلامت و ۳ مرکز سلامت روستایی شهری برخوردارند و ساکنان آن از تمامی خدمات بهداشتی استفاده می‌کنند.

فاتحی‌نژاد از استقرار ۴ پایگاه بهداشتی و ۴ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق شهری قرچک خبر داد.
نماینده دولت در شهرستان قرچک افزود: با توجه به اهتمام دولت سیزدهم در خدمت‌رسانی به مناطق حاشیه‌ای، برنامه احداث مرکز جامع سلامت در شهرک‌های جدیدالاحداث شهرستان از جمله شهرک کارگر که جمعیت زیادی را در خود جای داده‌اند در دستور کار قرار دارد به زودی با افتتاح این مرکز، ساکنین شهرک‌ها نیز در کوتاهترین مسیر به امکانات و خدمات بهداشتی و حوزه سلامت دسترسی پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به سکونت ۲۰ درصد از جمعیت ۲۷۰ هزار نفری قرچک در مناطق روستایی تصریح کرد: شهرستان قرچک از ۱۱ روستا برخوردار است که از این تعداد، ۸ روستا از شورای اسلامی و دهیاری مستقر برخوردارند.
شهرستان قرچک در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار