فرماندار قرچک:
فرماندار شهرستان قرچک گفت: مردمی سازی توزیع یارانه‌ها و اصلاح ارز ترجیحی قدرت خرید همه دهک‌ها را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱ 14 May 2022

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فاتحی‌نژاد روز شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در محل فرمانداری قرچک تشکیل شد، اظهار داشت: امروز دولت سیزدهم تلاش دارد تا با عمل به شعارهای عدالت محور خود، به توزیع عادلانه یارانه‌ها پرداخته و با توزیع مردم محور ارز ترجیحی، اقتصاد بیمار کشور را درمان کند که برای تحقق این مهم، همراهی تمامی گروه‌های جامعه نیاز است.
وی افزود: امروز به گفته تمام کارشناسان اقتصاد، هدفمندی یارانه و مردمی سازی توزیع ارز ترجیحی، قدرت خرید همه دهک‌ها را افزایش می‌دهد ولی لازمه تحقق این مهم، اطلاع رسانی دقیق و واقعی به مردم است تا آنان با ارزیابی درست اجرای این طرح، بیش از گذشته به آینده کشور امیدوار شوند.
فاتحی‌نژاد با تأکید بر همسویی تمام ارکان نظام برای اجرای صحیح این طرح خاطرنشان کرد: امروز تمام مدیران و مسئولان کشور برای اجرای دقیق این طرح وارد میدان شده‌اند و باید از این فرصت مناسب برای ایجاد آرامش و ثبات در اقتصاد کشور به درستی استفاده کرد و با نظارت دقیق و مستمر و توزیع عادلانه کالاهای اساسی، آرامش حاکم بر بازار را حفظ کرد.
فرماندار قرچک با اشاره به تلاش دشمنان و بدخواهان نظام در ایجاد بی‌ثباتی در بازار کشور و ترویج ناامیدی در جامعه اضافه کرد: امروز افرادی سودجو، رانت‌خوار و دلالانی که دستشان از منابع کشور کوتاه شده، در پی ایجاد جو روانی منفی در جامعه هستند و برخی از فرصت‌طلبان نیز تلاش دارند تا از تقاضای ایجاد شده در جامعه سوء استفاده کرده و نسبت به احتکار کالاها اقدام کنند که مقابله با این توطئه به هوشیاری و دقت نظر و بازرسی مداوم میدانی نیاز دارد.
وی با تأکید بر لزوم توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولید و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه گفت: عمل به فرمایش و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید بر همگان واجب است و ادارات مکلف به رعایت قانون بوده و باید از ظرفیت‌های موجود در راستای رفع موانع تولید استفاده کنند.
فاتحی‌نژاد افزود: امروز تولید و اشتغال، گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور است، همه آستین همت را بالا زده و در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم موانع ایجاد شده در مسیر برخی از واحدهای تولیدی را رفع و زمینه را برای فعالیت مجدد کارخانه‌های راکد و یا نیمه‌فعال هموار کنند.
وی از مسئولان کارگروه اشتغال و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خواست تا در جلسات تخصصی از شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور استفاده از تجربیات علمی آنان دعوت شود.
فاتحی نژاد با اشاره به این که حمایت از تولید، جلوگیری از واحدهای تولیدی و معیشت مردم خط قرمز دولت سیزدهم است اظهار داشت: یکی از مسائلی که به تحقق شعار سال و جلوگیری از زیان‌دهی واحدهای تولیدی کمک می‌کند، ارتقاء سطح دانش مدیران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از مسائل قانونی حوزه بیمه، مالیات و مسائل حقوقی است و باید دوره‌های آموزشی تخصصی برای صاحبان صنایع برگزار شود تا عدم آگاهی از الزامات قانونی، آنان را دچار ضرر و زیان نکند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار