براساس قانون خدمت وظيفه عمومي، پس از رسيدن به 18 سالگي تمام فقط شش ماه فرصت دارند برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی خود اقدام کنند
کد خبر: ۱۰۴۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰ 29 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 08/03/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
آخرین مهلت معرفي مشمولان فارغ التحصيل مقاطع تحصيلي دانشگاهي و دوره متوسطه 
معاون وظیفه عمومی استان مازندران خبر داد: کلیه مشمولان فارغ التحصیل خرداد، تیر و شهریور 1400 تا پایان شهریور 1401 مهلت معرفی دارند . 
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح جزئیات این خبر، گفت: مشمولاني که قبل از سن مشموليت و در سن 17 سالگي (سال تولد + 17) يا قبل از آن در مقطع ديپلم يا پيش دانشگاهي فارغ التحصيل مي شوند براساس قانون خدمت وظيفه عمومي، پس از رسيدن به 18 سالگي تمام فقط شش ماه فرصت دارند برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی خود اقدام کنند.
معاون وظیفه عمومی استان مازندران از تسهیلات ویژه برای فارغ اتحصیلان مقاطع تحصيلي دانشگاهي و دوره متوسطه سال 1400 خبر داد و، تصریح کرد: مشمولان مقاطع تحصيلي دانشگاهي و دوره متوسطه که در سال مشموليت و در خرداد، تير و شهريور ماه سال 1400 فارغ التحصيل شده اند تا پايان شهريور ماه سال 1401 مهلت دارند خود را معرفي کنند.
وي با تاکید بر این که اين تسهيلات فقط شامل مشمولاني مي شود که در سال مشموليت (سال تولد + 18) فارغ التحصيل شده اند.اظهار داشت: مشمولان گرامی مي بايست قبل از اتمام مهلت معرفي، از طريق دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس+10) براي ثبت درخواست خود اقدام کنند.
سرهنگ کریم پور در خاتمه، خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده هاي آنان براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانند از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان وظیفه عمومی فراجا به نشاني www.vazifeh.police.ir و يا کانال سازمان در پيام رسان سروش به نشاني khabarsarbazi@ از آخرين اخبار مربوطه مطلع شوند.
--------------------------
آزاد سازی110هکتار اراضی جنگلی در تنکابن 
فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی 110 هکتار از اراضی جنگلی شهرستان تنکابن به ارزش 33 هزار میلیارد ریال، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی تصرف غیر قانونی اراضی جنگلی از سوی افرادی سودجو در شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی از شناسایی زمین های جنگلی که در حال ساخت و ساز غیرقانونی در آن بوده اند خبر داد و افزود: پس از هماهنگی قضائی و با همکاری نماینده اداره منابع طبیعی تنکابن، در یک اقدام عملیاتی خلع ید انجام و تحویل منابع طبیعی شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران از رهاسازی 110 هکتار  از اراضی جنگلی در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان ارزش زمین های رهاسازی شده طی این عملیات را بالغ بر 33 هزار میلیارد ریال عنوان کردند.
سردار میرزایی با اشاره به اینکه هرگونه تغییر کاربری باید بر اساس هماهنگی با ادارات ذیربط صورت گیرد، اظهار داشت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و 2 متهم پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
---------------------
امحاء بیش از یک تن مواد مخدر در شرق مازندران 
جانشین انتظامی استان مازندران از امحاء بیش از یک تن انواع مواد مخدر در شهرستان بهشهر، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سیدموسی حسینی" در حاشیه مراسم امحاء مواد مخدر، اظهار داشت: مواد مخدر بلای خانمان سوز بوده که متاسفانه برخی از خانواده ها دچار این موضوع هستند و پلیس در عرصه مبارزه و مقابله با موادمخدر، برنامه های مهمی دارد.
وی در ادامه با اشاره به وظایف نظارتی والدین در کنترل رفتار فرزندان گفت: بایستی نوجوانان و جوانان را در خصوص آسیب های گرایش به مواد مخدر توجیه کرد و والدین از همان دوران نوجوانی و جوانی دغدغه آنان را داشته باشند.
جانشین انتظامی استان مازندران با تاکید بر اینکه برخورد با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر یکی از اولویت های مهم پلیس در استان است، تصریح کرد: با برنامه ريزي جامع پليس در مبارزه با مواد مخدر كشفيات قابل توجهي در اين حوزه در عمليات هاي متعدد پليسي به دست آمده است.
سرهنگ حسینی با اشاره به تداوم اجرای طرح های مقابله ای موادمخدر توسط پلیس با مشارکت و همکاری دستگاه های دولتی و مرتبط خاطرنشان کرد: در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر و ساماندهی آنها، تعامل خوبی با فرمانداری ها و ادارات بهزیستی انجام گرفته است.
گفتنی است در این مراسم که با حضور جانشین انتظامی استان، فرمانده و کارکنان انتظامی شهرستان، دبیر شورای همانگی مبارزه با مواد مخدر استان، امام جمعه، مسئولان شهرستانی و دستگاه قضا برگزار شد، بیش از یک تن انواع مواد افیونی در محدوده شهرستان بهشهر به طور کامل امحا و سوزانده شد.
-----------------------
کشف 2 هزار ثوب البسه نامتعارف در طرح ضربتی پلیس اماکن مازندران 
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان مازندران از کشف 2 هزار ثوب البسته نامتعارف در طرح ضربتی پلیس طی 7 روز گذشته خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد باقرزاده" با اعلام این خبر، گفت: طرح ضربتی پلیس نظارت بر اماکن عمومی در حوزه برخورد با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان البسه و پوشاک نامتعارف در سطح استان با هماهنگی مرجع قضائی طی 7 روز با بسیج کلیه امکانات به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی تصریح کرد: از آنجائيکه برخي از مراكز توليدي با سوء استفاده از خلاء هاي نظارتي موجود و با ناديده گرفتن قوانين، ضوابط، مقررات و شئون اسلامي، اقدام به طراحي و توليد البسه هاي نامتعارف (شلوار زاپ ومانتوهاي جلوباز و بدن نما از جنس پارچه هاي نازک و توري) مي نمايند این طرح در اجرای تکالیف ذاتی، قوانین و مقررات با آن دسته از متصدیان واحد های صنفی که مبادرت به عرضه و فروش هرگونه البسه غیر متعارف می کنند به مرحله اجرا در آمد .
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی مازندران با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح ، نشست تخصصی و جلسه آگاهسازي سازي و اطلاع رساني با رييس اتاق اصناف و هييت مديره اتحاديه پوشاک و مديران پاساژهاي سطح شهرستان برگزار شد، افزود: در این طرح از 828 واحد صنفی تولیدی و عرضه کننده پوشاک در سطح استان بازدید به عمل آمد که در نتیجه بیش از 2 هزار ثوب انواع البسه و پوشاک نامتعارف کشف شد.
وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح 18 واحد صنفی متخلف پلمب شد و برای 88  واحد صنفی دیگر نیز اخطار پلمب صادر شد، تصریح کرد: به 443 واحد صنفی تذکر و از  206 واحد صنفی متخلف تعهد اخذ , 6 متهم به تهیه و توزیع البسه نامتعارف شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ باقرزاده در پایان با استناد به بند 14 از ماده 4 قانون ناجا مصوب مجلس شورای اسلامی و آئین نامه اماکن عمومی مصوب هئیت وزیران، ماده 17 و بند ه ماده 28 قانون نظام صنفی بر رعایت قوانین، مقررات و ضوابط انتظامی و اجرای تکالیف صنفی از سوی متصدیان واحد های صنفی تاکید کرد.
-----------------------
کشف 48 تُن نهاده دامي احتکار شده در محمودآباد 
جانشین انتظامی استان مازندران از کشف 48 تُن ذرت دامي احتکار شده به ارزش 5 ميليارد280میلیون ريال در عملیات ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان محمودآباد خبر داد. 
به گزارش  خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سیدموسی حسینی" در تشریح این خبر بيان داشت: ماموران پليس امنيت عمومي فرماندهی انتظامی محمودآباد در ادامه برنامه هاي مقابله با محتکران کالاهاي اساسي با اشرافيت و هوشمندي بالاي خود از دپوی مقدار بسیار زیادی نهاده دامي در يکي از انبارهاي آن شهرستان مطلع و بلافاصله رسيدگي به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وي افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم و تکميل شدن تحقيقات خود طي هماهنگي با مرجع قضائي با همکاري نیروهای پاسگاه اهلمرستاق از انبار مذکور بازديد کردند که در نتيجه این عملیات 48 تُن  نهاده دامي کشف شد.
جانشین انتظامی استان مازندران با بیان اینکه اطلاعات این انبار در سامانه جامع انبارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت به ثبت نرسیده و موجودی آن نیز اعلام نشده بود جرم احتکار کالا را محرز دانست و گفت: برابر ارزيابي کارشناسان مربوطه ارزش اين نهاده ها بالغ بر 5 ميليارد280 میلیون ريال است که در اين خصوص کارخانه مربوطه پلمب و یک نفر نيز در این رابطه دستگير و به همراه پرونده براي انجام اقدامات قانوني تحويل مرجع قضائي شد.
-----------------------
دستگیری22 سارق کش رو زن در مازندران 
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از دستگیری 22 سارق کش رو زن توسط ماموران انتظامی، کلانتری و پاسگاه های سطح استان از ابتدای سال تا کنون خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "سید محسن جعفری" در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه کش رو زنی از جمله جرائمي است که امنیت اجتماعی و اقتصادی شهروندان را تهدید می کند، دستگیری و برخورد با سارقان کش رو زن به صورت ویژه در دستور کار کلانتری و پاسگاه های سطح استان قرار دارد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ماموران انتظامی، کلانتری و پاسگاه های این فرماندهی کوپ ها با افزايش گشت هاي محسوس و نامحسوس در مناطق جرم خیز و اجرای طرح های محله محور، موفق به دستگیری 22 سارق کش رو زن در سطح استان شدند.
سرهنگ جعفری با بیان اینکه 30 درصد از این نوع سرقت مربوط به کش روزنی از مغازه ها می باشد، افزود: در این اقدام مجرمانه، افراد فرصت طلب و سارق منتظر كوچكترين غفلت شما هستند پس هنگامي كه مشتري در مغازه است به هيچ عنوان محل کسب خود را ترك نكنيد .
رئیس پلیس پیشگیری استان در پایان از شهروندان خواست: با توجه به اثرگذاری اقدامات پیشگیرانه در کاهش و تقليل فرصت هاي مجرمانه، با رعایت توصیه های پلیس سارقان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.
-------------------------
آزادسازی 3 هزار 837 متر از اراضی ملی در روستای لنگر ساری 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از آزادسازی 3 هزار 837 متر از اراضی ملی در منطقه ییلاقی ساری از چنگ یکی از زمین خواران خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد محمدپور" با اعلام این خبر، گفت: در راستای مبارزه با پدیده شوم زمین خواری و در پی تصرف غیر قانونی اراضی ملی توسط فردی سودجو در منطقه ییلاقی روستای لنگر از توابع شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران امنیت اقتصادی استان مازندران پس از هماهنگی های قضائی با همکاری کارشناسان اداره منابع طبیعی در اقدامی عملیاتی، 3 هزار و 837 متر از زمین های تصرف شده از چنگ متهم  را رها سازی کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، ارزش زمین رهاسازی شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 76 میلیارد و 740 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهم پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .
سرهنگ محمد پور با اشاره به این که تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه های نظارتی الزامی است .
--------------------
کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در آمل 
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف2 میلیارد ریال لوازم آرایشی ، بهداشتی قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه مجدانه با مفاسد و جرايم اقتصادي بويژه مصاديق گوناگون قاچاق و با توجه به شرايط حساس اقتصادي کشور اکثر اقشار جامعه درگير مشکلات اقتصادي شده اند اجرای طرح تشدید مبارزه مقابله با پدیده شوم قاچاق در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران پليس آگاهی با همکاری پلیس امنیت اقتصادی استان اداره صمت، دانشگاه علوم پزشکی آمل، از واحد های صنفی (فروشگاه های لوازم آرایشی وبهداشتی ) بازدید و بازرسی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: ماموران در بازدید و بازرسی از واحدهای صنفی،جمعاً تعداد 604 نوع انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال کشف و پرونده تشکیل و در حال رسیدگی می باشد.
سرهنگ داداش تبار در پایان از شهروندان خواست: برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه سیاسی امنیتی و انتظامی به مرکز فوریتهای پلیس110 اعلام دارند.
----------------------------
کشف خودروی سرقتی در گشت زنی هدفمند پلیس نور 
فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف یک خودروی سرقتی در گشت زنی های هدفمند پلیس در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور" در تشریح این خبرگفت: ماموران انتظامی این فرماندهی هنگام گشت زني هدفمند در حوزه استحفاظي به يک خودرو سواری که در یکی از محلات اين شهرستان در كنار خيابان به صورت بلاصاحب پارک بود، مشکوک شدند.
وی افزود: با استعلام به عمل آمده توسط عوامل گشت مشخص شد خودرو مذکور 48ساعت گذشته دریکی از روستاهای حوزه استحفاظی به سرقت رفته بود.
فرمانده انتظامی شهرستان نور با بيان اينكه خودرو به پاركينگ دلالت و تلاش براي دستگيري سارق ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سريعا از طريق تلفن 110به پليس اطلاع دهند.
---------------------------
دستگیری باند کلاهبرداری میلیاردی گوشی آیفون در بهشهر 
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از شناسایی و دستگیری یک باند کلاهبرداری میلیاردی با ترفند فروش گوشی های آیفون با قیمت ارزان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در بیان این خبر، اظهار داشت: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا شهرستان مبنی بر کلاهبرداری توسط فرد یا افرادى ناشناس، رسیدگى به این پرونده در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: پس از بررسی موضوع مشخص شد مالباخته با مشاهده تبلیغات فروش آیفون در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با قیمت ارزان تر، پس از برقراری ارتباط و واریز وجه به حساب فروشنده، وی پاسخگوی تماس‌های آنها نبوده و با این روش در واقع از ملباختگان کلاهبرداری می کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه افرادی تحت عنوان فروشنده با ایجاد یک پیچ اینستاگرامی اقدام به کلاهبرداری می کنند، تصریح کرد: متخصصین سایبری پلیس فتا پس از شناسایی یک باند کلاهبرداری 7 نفره در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهمان را به دست آورده و پس از هماهنگی قضائی متهمان را دستگیر کردند.
وی خاطر نشان کرد: این شیادان پس از انتقال به پلیس فتا با مشاهده مستندات موجود در پرونده، بزه انتسابی را پذیرفتند و اقرار به کلاهبرداری در کل کشور به مبلغ 11میلیارد و پانصد میلیون ریال کردند.
سرهنگ عنایتی با بیان اینکه برای متهمان قرار مناسب از سوی مرجع قضائی صادر شد به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خریدهای آنلاین با قیمت های ارزان تر را نخورند و برای انجام یک خرید اینترنتی موفق حتماً از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند، همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری را  درمیان بگذارید خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار