دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد گفت: شهرداری ملارد مکلف است در اسرع وقت با شناسایی ساختمان های ناایمن و مراتب وضعیت آن گزارش کارشناسی شده آن را به دادستانی و سایر مراجع قانونی ارائه کند.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷ 30 May 2022

به گزارش تابناک تهران، مهدی جهانشیری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد طی دستوری خطاب به شهردار ملارد، بر لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط شهرسازی، ایمنی و اصول فنی و کنترل ساخت و سازها تاکید کرد.

وی گفت: باید با استفاده از ظرفیت های قانونی، ضمن برخورد با تخلفات ساختمانی، از بهره برداری ساختمان های ناایمن جلوگیری کنند.

جهانشیری اظهار داشت: مولفه هایی همچون استحکام بنا و دسترس پذیری آن در مواقع بحرانی و دیگر موارد الزامی در این حوزه ملاک و معیار سنجش و ارزیابی قرار می گیرد که با چنین نگاهی، در شهر ملارد به ویژه مناطقی همچون سرآسیاب و ملارد قدیم، ساختمان ها، ابنیه و معابر و اماکن بسیاری وجود دارد که مشمول چنین تعریف و مشخصاتی می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد خاطرنشان کرد: موضوع ساختمان های ناایمن شهر مدت ها است که با شهرداران ملارد و صفادشت مطرح شده است.

وی یادآور شد: تفکیک های غیرمجاز زمین ها و کوچک کردن آن به قطعات ۱۰۰ تا ۲۰۰ متری و سوء استفاده از خلاهای نظارتی با هدف کسب سودهای آنچنانی باعث شد تا احداث غیر اصولی، غیر مجاز و غیر استاندارد بناها در هسته مرکزی منطقه سرآسیاب با سرعت و شتاب مضاعفی همراه شود.

جهانشیری تاکید کرد: شهرداری مکلف است در اسرع وقت با شناسایی ساختمان های ناایمن و مراتب وضعیت آن گزارش کارشناسی شده آن را به دادستانی و سایر مراجع قانونی ارائه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار