معاون استاندار تهران:
معاون اقتصادی استاندار تهران گفت: ۲۴,۶ درصد از لحاظ ارزش و ۳۴ درصد از لحاظ وزنی صادرات غیرنفتی کشور متعلق به استان تهران است.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶ 12 June 2022

به گزارش تابناک تهران، حشمت اله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در این حوزه بر مبنای آمار و اطلاعات دقیق احصا شده، اظهار کرد: مبنای تصمیم گیری‌ها در زمینه اجرایی کردن اهداف توسعه صادرات استان، آگاهی از میزان تولید همچنین تولیدات صادر شده از استان است.

وی با تأکید بر ضرورت بازنگری در سامانه‌های رصد آمار و اطلاعات صادرات محصولات استان گفت: گمرگ با همکاری دستگاه های اجرایی ذی‌ربط نسبت به تدوین سازوکارهای لازم برای افزایش دقت در این مقوله اقدام کند تا بتوان میزان کالای تولید شده استان که از سه گمرگ موجود صادر می‌شود به درستی احراز کرد.

معاون اقتصادی استاندار تهران در ادامه با اشاره به وجود ۷۰ درصد کارت‌های بازرگانی در استان تهران عنوان کرد: ۲۴,۶ درصد از لحاظ ارزش و ۳۴ درصد از لحاظ وزنی صادرات غیرنفتی کشور متعلق به استان تهران است.

عسگری با اعلام رشد ۵۰ درصدی صادرات استان تهران در سال ۱۴۰۰ افزود: در دو ماهه اول سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات استان ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به استقرار ۶۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان و سهم ۶۲ درصدی شاغلین در بخش خدمات در استان تصریح کرد: سهم صادراتی خدمات استان در زمینه‌های علمی، فنی و مهندسی سهم قابل توجهی است که امیدواریم با اصلاح سامانه‌ها این بخش مهم از صادرات مغفول واقع نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار