فرمانده انتظامی شرق استان تهران از رفع تصرف ۹۰ هزار مترمربع اراضی کشاورزی شهرستان پاکدشت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ 13 June 2022

به گزارش تابناک تهران، سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیرقانونی زمین های زراعی و کشاورزی در شهرستان پاکدشت، بخش شریف آباد موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، زمین های کشاورزی که با تغییر کاربری غیرمجاز از سوی افراد سودجو اقدام به دیوارکشی شده بود، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان این که پس از هماهنگی های قضائی در عملیاتی ضربتی واحدهای ساختمانی ایجاد شده و حصار کشی ها تخریب شد، تصریح کرد: ۹۰ هزار مترمربع اراضی از چنگ زمین خواران آزاد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی شهرستان پاکدشت قرار گرفت.

سردار عزیزی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش زمین های رهاسازی شده سیزده هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شد، افزود: در این ارتباط ۱۲ نفر متهم به تغییر کاربری غیرقانونی زمین های کشاورزی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و راهی زندان شدند و ۳ دستگاه خودرو و ۳ دستگاه موتور سیکلت نیز توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد، خاطرنشان کرد: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار