ویژه برنامه‌های لیالی مسلمیه به میزبانی حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، با مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط و با حضور هیئات مذهبی از شب شهادت امام محمد باقر(ع) تا روز شهادت مسلم بن عقیل در این آستان مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹ 13 June 2022

به گزارش تابناک تهران، جلسه هم اندیشی و هماهنگی ویژه برنامه لیالی مسلمیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور معاون سیاسی فرمانداری و رئیس اداره تبلیغات شهرستان ری و سایر مسؤولان مربوطه، نمایندگان هیئات مذهبی و جمعی از مدیران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان مقدس با بیان اینکه که امسال با عنایات الهی و با توجه به کاهش بیماری کرونا در سطح کشور، امکان برگزاری آئین مسلمیه فراهم شده، ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی همه دستگاه ها و نهادهای شهرستان و در کمال امنیت، ایمنی و آرامش خاطر محبین آل الله علیهم السلام، این آئین سنتی برگزار و به لطف خدا پیام فرهنگی آن به تمامی دنیا مخابره خواهد شد.

در ادامه جلسه، مسئولان و نمایندگان دستگاه های فرهنگی و امنیتی و انتظامی حاضر در جلسه، به تبادل نظر و هم‌اندیشی پیرامون مسائل، موضوعات و چالش های احتمالی پیش رو در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر این آئین پرداختند.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام همه ساله و طبق سنوات گذشته، در ایّام مسلمیه میزبان هیئت‌های مذهبی خواهد بود؛ بنا به این سنت دیرینه، جمعی از هیئت ها و دسته های عزاداری از نقاط مختلف کشور در این مراسم سنتی حضور یافته و به مدت سه شب در قالب دسته های سوگوار به مناسبت ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل، فرستاده امام حسین علیه السلام به شهر کوفه، مراسم عزاداری برپا می کنند.

از شب شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) تا روز شهادت مسلم بن عقیل(ششم تا هشتم ذی‌الحجه)، دسته های سینه زن در صحن های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه کربلای حسینی برپا می سازند.

 آئین سنتی ایام مسلمیه که قدمتی حدود یکصد ساله دارد و در سال ۱۳۹۹ در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت ملی رسیده است، در ایام شهادت مسلم بن عقیل برگزار می شود و به مناسبت فرارسیدن این ایام، هیئت‌های مذهبی شهر تهران به اقامه عزا در رثای حضرت مسلم در حرم سیدالکریم می‌پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار