رئیس شورای شهرقدس:
رئیس شورای اسلامی شهرقدس گفت: مدیریت شهری در اوضاع اقتصادی موجود برای تامین هزینه‌ها و اجرای طرحهای عمرانی باید به سوی افزایش درآمد پایدار حرکت کند.
کد خبر: ۱۰۵۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹ 14 June 2022

به گزارش تابناک تهران از شورای اسلامی شهرقدس، حسینعلی مقدم در نود و هشتمین جلسه این شورا افزود: بسیاری از املاک شهرداری سند مالکیت ندارند و باید برای جلوگیری از اتفاقاتی مانند باغ شازده(تغییر کاربری) هرچه سریع‌تر نسبت به مالکیت این املاک اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه باغ شازده ریه تنفسی مردم شهرقدس است، اظهار داشت : این باغ حق مسلم مردم این شهر است و تغییر کاربری این باغ لکه سبزی از شهرقدس را حذف خواهد کرد.

وضعیت میزبانی استادیوم شهدای شهرقدس برای لیگ برتر آتی مشخص شود

سعید ندیری، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهرقدس در این جلسه با بیان اینکه در فرصت باقیمانده تا شروع لیگ برتر جدید باید تکلیف میزبانی استادیوم مشخص شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ تیم لیگ برتری خواهان برگزاری بازی‌های خانگی خود در این استادیوم هستند که باید تا زمانی که وضعیت بازسازی ورزشگاه نیز مشخص شود یک تیم را انتخاب کنیم.

ندیری ادامه داد: باشگاه مهرام برای ادامه همکاری در شهرقدس و استفاده از سالن شهید کشوری انتظار همکاری بیشتری دارد که باید در این خصوص تصمیمی اتخاذ شود تا ۲ طرف قرارداد راضی باشند.

جشنواره اقوام به مدت ۱۰ شب از ۱۹ تیرماه به صورت رایگان برگزار خواهد شد

روح‌انگیز یوسفی، رئیس کمیسیون اجتماعی و امور بانوان نیز در ادامه جلسه بیان کرد: جشنواره اقوام به مدت ۱۰ شب از ۱۹ تیرماه و به صورت رایگان در شهرقدس برگزار می‌شود که شامل برنامه‌های متنوعی خواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه سیما و منظر شهر در مناطقی تبدیل به یک شهر ضایعاتی شده است که باید هر چه سریع‌تر نسبت به خروج این صنوف از شهر اقدام کرد.

پارک‌های شهر برای استفاده شهروندان در تعطیلات تابستانی آماده شوند

حسین چناقچی، رییس کمیسیون اصناف، صنایع و جذب مشارکت‌های شورای اسلامی شهرقدس گفت: در آستانه آغاز فصل تابستان هستیم و باید پارک‌ها و بوستان‌ها آماده پذیرایی از شهروندان شود.

وی افزود: این در صورتی است که سرویس بهداشتی برخی پارک‌ها بسته و اغلب تبدیل به انبار بوفه‌ها شده است که باید هرچه زودتر این موارد ساماندهی شود.

چناقچی اظهار داشت: وضعیت موجود در ساختمان قدیمی فروشگاه رفاه این شهرستان مناسب نیست و باید هر چه زودتر تعیین تکلیف و به آن نظارت کرد.

مدیران مناطق باید در سطح شهر حضور داشته باشند

اصلان مهینی، رییس کمیسیون حقوقی شورا نیز گفت: مدیران مناطق در واقع مسئول اکثر موارد در سطح شهر هستند و باید تمام امور را ساماندهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعریض معابر اگر امسال با ۲۰ میلیارد تومان انجام نشود باید سال آینده با ۵۰ میلیارد تومان انجام شود حتی یک روز تاخیر موجب ضرر شهرداری است.

با توجه به برگزاری مناقصات، عملیات آسفالت معابر بزودی آغاز می‌شود

سعید شهلی شهردار شهرقدس در ادامه نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی این شهرستان گفت: در خصوص آسفالت معابر روز گذشته مناقصاتی برگزار شد و سه برنده مشخص شدند که بزودی عملیات آسفالت را در سطح شهرستان آغاز می‌کنند.

وی افزود: گلایه شما و شهروندان از دیر انجام شدن برخی مصوبات به‌حق است اما روند قانونی این امور طولانی است.

شهلی با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ بزودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و برای اینکار ابتدا باید امکانات، نیرو و تجهیزات لازم در اختیار آنها قرار گیرد، بیان کرد: در بحث زیباسازی منتظر ابلاغ فرمانداری هستیم و به دنبال ساماندهی املاک شهرداری نیز خواهیم بود.

شهردارقدس در خصوص امحای حیوانات موذی مانند موش در سطح شهر، گفت: زاد و ولد موش بسیار زیاد است و هزینه داروی لازم برای امحای آنها بالاست، بنابراین با شرکت‌هایی که متخصص این امور هستند مذاکره کرده‌ایم تا این امر را به عهده گیرند.

این مسئول با اشاره به رفع مشکل روشنایی شهر برای آسایش شهروندان، افزود: با اینکه این مهم در حوزه اختیارات اداره برق است اما مقرر شد که چهار هزار لامپ در ۲ فاز خریداری شود و در اختیار اداره برق قرار گیرد که البته اکنون در مرحله آگهی مناقصه هستیم زیرا خرید این لامپ‌ها هزینه‌بر است.

شهلی ادامه داد: مسیر منتهی به مجتمع آهن فروشان حدود ۱۰۰ متر بدون آسفالت است که شهرداری عملیات آسفالت کردن آن را انجام خواهد داد اما آسفالت، آب، برق و گاز داخل مجتمع به عهده خود هیات مدیره مجتمع است.

شهردار شهرقدس یادآور شد: در برطرف کردن معظل سد معبر پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم اما در این وضعیت بد اقتصادی جمع‌آوری کامل این افراد ناعادلانه است و تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌شان را ساماندهی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار