فرماندار شهرستان قرچک گفت: توسعه و رشد هنر صنعت فرش دستباف، یکی از راه‌های مهم کمک به اقتصاد خانواده و رفع مشکل بیکاری است و باید فعالیت آن بر اساس برنامه‌‌ریزی منسجم در قرچک توسعه پیدا کند.
کد خبر: ۱۰۵۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶ 15 June 2022

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فاتحی‌نژاد فرماندار قرچک بعد از ظهر امروز در اولین نشست تخصصی فرش شهرستان قرچک، اظهار کرد: فرش به دلیل برخورداری از دو حوزه هنر و صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در گذشته‌های نه چندان دور، در هر خانه یک دار قالی وجود داشت و بخشی از هزینه‌های خانواده با بافت یک یا چند قالی در سال تأمین می‌شد که لازم است تا با توسعه فعالیت این افراد، بار دیگر رونق به این صنعت باز گردد.

وی گفت: شهرستان قرچک از ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه فرش و قالی‌بافی برخوردار است که برای توسعه فعالیت این هنر صنعت لازم است تا شرکت تعاونی فرش با نگاه تخصصی به این حوزه در شهرستان قرچک تشکیل شود.

فرماندار قرچک افزود: با تشکیل شرکت تعاونی فرایند تأمین مواد اولیه بافت فرش، آموزش تخصصی، ارتقای کیفیت و کمیت بافت فرش، به‌بافی و بازاریابی به صورت تخصصی و علمی انجام می‌گیرد.

فاتحی نژاد بیان کرد: بهتر است تا پیش از بازاریابی، ابتدا بافت فرش بر مبنای سفارش انجام و سپس با شناخت بازار هدف، نسبت به توسعه بافت فرش اقدام شود.

وی تصریح کرد: به منظور توسعه فعالیت بافت فرش، لازم است تا ضمن شناسایی فعالان این حوزه، در هر یک از روستاهای قرچک یک کارگاه فرش دایر شود تا زمینه توسعه این هنر صنعت، در مناطق مختلف این شهرستان فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار